سهم بنیاد مسکن در طرح مسکن اجتماعی ساخت ۹۰۰ هزار واحد است

سهم بنیاد مسکن در طرح مسکن اجتماعی ساخت ۹۰۰ هزار واحد است

http://www.bananews.ir/معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح مسکن اجتماعی اشاره و اعلام کرد: در حوزه مسکن اجتماعی با دستگاه‌های ذی‌ربط توافق شده که سهم بنیاد مسکن ۹۰۰ هزار واحد باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، جواد حق‌شناس اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره‌برداری رسیده که نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

با اشاره به سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت واحدهای مسکونی مهر، اظهارکرد: سهم بنیاد در هزار شهر زیر ۲۵ هزار، ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد بوده که البته بیش از این، تعداد در حال ساخت و اجرای فونداسیون است و حدود ۲۹۷ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است و مابقی واحدها با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال ساخت است. همچنین در بخش فروش اقساطی نیز ۲۴۷ هزار واحد به‌صورت اقساطی به متقاضیان فروخته شده است.

وی با اشاره به عمده مشکلات موجود در ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، عنوان کرد: عمده مشکلات مربوط به تاسیسات زیربنایی در اجرای برخی از پروژه‌هاست؛ این در حالی است که وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدمات مورد توجهی داشته ولی روند کار چندان رضایت‌بخش نیست و سرعت لازم را ندارد، از این‌رو امکان اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان امسال به‌طور کامل در سطح کشور وجود ندارد اما در استان زنجان با توجه اتمام ۱۰۰ ‌در‌صدی پروژه‌ها، پرونده طرح‌ها امسال بسته می‌شود.

حق‌شناس در ادامه تصریح کرد: ادامه کار حدود ۴۸ هزار واحد باقی مانده به خاطر مشکلات تاسیساتی به سال آینده موکول می‌شود البته در ادامه کار مشکلاتی از جمله عدم امکان باز پرداخت تسهیلات از سوی متقاضیان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، البته بخشی از مشکلات نیز مربوط به تحولاتی است که در سیستم مدیریتی تعاونی‌ها ایجاد شده که در این راستا مذاکراتی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

این مسئول با ابراز امیدواری در رابطه با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای ادامه اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، گفت: با تخصیص اعتبارات سعی خواهیم کرد برخی از مشکلات موجود از جمله نبود زیرساخت‌ها را برطرف کنیم.

 

ایسنا

    نظرات