مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال

مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور آسیب پذیر بوده و براساس برنامه ریزی ها سالانه ۲۰۰هزار واحد مقاوم سازی می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عزیز الله مهدیان اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۰۵ و با مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در هر سال، بیش از ۷۰ درصد این واحدها مستحکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی ، بانک های عامل تا سقف ۱۵ میلیون تومان و با کارمزد کمتر از پنج درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می کنند و کل اعتبار بهسازی سال ۹۳ بالغ بر سه هزار میلیارد تومان بود که پرداخت آنها شروع شده است.

مهدیان افزود: تاکنون برای مقاوم سازی بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط بانک ها قرارداد منعقد شده که از این تعداد ۴۵۰ هزار واحد مقاوم سازی و تحت نظر ناظر فنی ساخته شده است.

معاون بنیاد مسکن کل تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی (در بخش برنامه ریزی شده و واحدهای در دست اجرا) را ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: معادل این رقم نیز مردم هزینه کرده که در مجموع ۲۶ هزار میلیارد تومان می شود.

نوسازی یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی

وی همچنین به بازسازی منازل حادثه دیده در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده ۳۸۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شدند.

به گفته وی دراین بخش منازلی که در حوادث خسارت محدود دیده اند نیز به طور کامل نوسازی شدند.

مهدیان افزود: در مجموع یک میلیون و ۸۰۰هزار واحد مسکونی نوسازی شده است.

وی در ادامه شمار مهندسان ناظر در قالب سازمان نظام فنی روستایی را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این مهندسان بر نحوه ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی نظارت جدی دارند.

به گفته وی یکهزار و ۴۰۰دفتر فنی نیز در روستاهای کشور مستقر است که بر روند اجرای طرح ها نظارت دارند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات