افتتاح ۲۳۹۲ مسکن مهر یزد با حضور معاون وزیر راه

افتتاح ۲۳۹۲ مسکن مهر یزد با حضور معاون وزیر راه

http://www.bananews.ir/۲۳۹۲ واحد مسکن مهر استان یزد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، غلامرضا رضایی، مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد با اعلام اینکه اجرای طرح‌های مسکن مهر در قالب تعاونی از سال ۸۶ در کشور و در استان یزد آغاز شده است، افزود: اجرای این طرح‌ها در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه از سال ۸۹ آغاز شده است. از ابتدای امر نیز از تسهیلات مسکن مهر به منظور ساخت واحدهای مسکونی بهره‌مند شده‌اند.

وی در این آیین بهره‌برداری گفت: طرح تعاونی ۲۰۰ واحدی مسکن اندیشه غدیر به نمایندگی از طرح ۲۳۹۲ واحدی امروز به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این مجموعه شمار طرح‌های مسکن مهر استان که تحویل متقاضیان شده به ۱۴ هزار و ۹۸۶ واحد خواهد رسید. در مجموع حدود ۸۰ درصد از واحدهای مسکونی، افتتاح و تحویل متقاضیان داده شده است که امیدواریم تا پایان سال بتوان باقی طرح‌های مسکن مهر را مورد بهره‌برداری قرار داد.

محمد پژمان، معاون وزیر راه وشهرسازی نیز در این مراسم اظهار کرد: گزارش ارائه شده درباره وضعیت مسکن مهر استان از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان نشان می‌دهد که بالغ بر ۸۰ درصد از واحدهای ایجاد شده در استان تحویل متقاضیان شده و ۲۰ درصد نیز در حال تکمیل شدن است که تا پایان سال جاری به نتیجه خواهد رسید.

وی این عملکرد را منطبق با قول‌های داده شده‌ی قبلی خواند و ابراز امیدواری کرد، پرونده مسکن مهر استان یزد تا پایان امسال بسته شود.

پژمان درباره وضعیت مسکن مهر کشور خاطرنشان کرد: عمده واحدهای مسکن مهر، با سرعت، روند ایجاد زیرساختها را سپری می‌کنند. درصد بالایی از مشکلات زیرساختها حل شده و مابقی نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال حل شدن است و تنها همت تعاونی‌ها را می‌طلبد. باید با تامین مالی از سوی اعضاء، امکان ساخت فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات دولتی و افزایش سقف تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان، این موضوع را فرصتی فراهم شده برای رفع مشکل کمبود نقدینگی تعاونی‌ها، ذکر و اظهار کرد: عمده فعالیت‌ها به تامین نقدینگی و تلاش سازندگان بازمی‌گردد چرا که در تامین زیر‌ساخت‌ها و رو بناها، همه دستگاه‌ها بسیج شده‌اند و با تاکید وزیر راه و شهرسازی، رفاه مردم در اولویت فعالیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

پژمان افزود: از شهرداری‌ها نیز انتظار می‌رود که این موضوع را جدی‌تر تلقی کنند و خدماتشان را توسعه دهند. در این رابطه نیز می‌توانند بر روی پشتیبانی‌های وزارت راه و شهرسازی در ابعاد مختلف حساب کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به طرح مسکن اجتماعی عنوان کرد: مسکن اجتماعی برای چهار دهک کم درآمد جامعه طرح ریزی شده است. به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین زمین در قالب طرح جامع مسکن، برنامه‌ها در این حیطه، روشن و واضح است.

 

ایسنا

    نظرات