یکی شدن ناظر و مجری در حوزه ساخت و ساز برخلاف قانون است

یکی شدن ناظر و مجری در حوزه ساخت و ساز برخلاف قانون است

http://www.bananews.ir/عضو سازمان نظام مهندسی با بیان آنکه یکی شدن ناظر و مجری در حوزه ساخت و ساز برخلاف قانون است، گفت: در این حوزه تفکیک ناظر و مجری از یکدیگر از هدر رفت سرمایه و منابع ملی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، رضا علی پور افزود: ۵۵ درصد سرمایه ملی کشور در حوزه ساخت و ساز هزینه می شود و اگر به تخصص و جایگاه دست اندرکاران در این حوزه توجه نشود، با کاهش عمر ساختمانها بسیاری از منابع ملی از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع عضویت کارکنان وزارت کشور و شهرداری ها در هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی، افزود: این ابلاغیه از نظر قانونی درست است، زیرا اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی باید تمام وقت در این حوزه فعال باشند در حالی که شاغل بودن آنها در دستگاه های اجرایی دیگر مانع از انجام این وظیفه مهم می شود و دو شغله بودن برخلاف قوانین و مقررات است.
این عضو سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه مهندسان شاغل در دیگر سازمان ها و دستگاههای اجرایی نمی توانند به صورت تمام وقت در هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی حضور یابند، گفت: در عصر دانایی هرگونه کارکرد افراد باید طبق برنامه ریزی های لازم انجام شود و نیمه وقت کارکردن افراد به خصوص در حوزه ساخت و ساز از تمرکز بر امور جلوگیری می کند.

علی پور تاکید کرد: یکی شدن ناظر ساخت و ساز با مجری در حوزه احداث ساختمانها و بناها مطلوب مردم نیست و این مساله باعث نارضایتی مردم می شود، زیرا مردم انتظار دارند کار آنها به موقع انجام شود.
یادآور می شود، انتخابات هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی روز ۱۶ مهرماه سال جاری همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار می شود.

 

ایرنا

    نظرات