آغاز فعالیت یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن/ معرفی اولین فرمانده یگان

آغاز فعالیت یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن/ معرفی اولین فرمانده یگان

http://www.bananews.ir/مراسم آغاز به کار یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و معارفه نخستین فرمانده این یگان با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن صبح امروز دوشنبه ۲۳ شهریور با حضور حامد مظاهریان، سید سعید سیدعلایی و سید محمد پژمان معاونان وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، جانشین فرمانده پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و میرمحمدی نماینده شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدنادر محمدزاده عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امروز توانستیم هدفی که سال‌ها مقامات ارشد نظام و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن پیگیر آن بودند و یکی از حلقه‌های مفقوده حفاظت از اراضی دولت محسوب می‌شد را با معرفی اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن محقق کنیم.

وی با تاکید بر اولویت رعایت قانون، آموزش و فرهنگ‌سازی در این یگان و تقدم آن‌ها بر حفاظت فیزیکی ادامه داد: دست‌اندازی به اراضی تحت اختیار این سازمان آنقدر جدی است که به جای آن‌که ما برای آن اراضی برنامه‌ریزی کنیم تابع برنامه‌ریزی انجام شده توسط دیگران هستیم.

معاون امور حقوقی و املاک سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن دیرتر از دیگر نهادهای مشابه که متولی اراضی دولتی هستند تشکیل شده است افزود: سعی می‌شود تا با استفاده از تجربیات یگان‌های حفاظت دیگر سازمان‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته و با قدرت بیشتری این کمبودها را جبران کنیم.

حفظ بیت‌المال مهمترین دغدغه یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن

علی عباس‌نژاد اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عنوان مهمترین دغدغه این سازمان و یگان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن از امروز دارای یگانی شد که ضابط خاص قضایی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: آنچه برای من در این یگان مهم است ابتدا پیشگیری و سپس تشکیل پرونده قضایی تصرفات اراضی خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای آموزش دیده و دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند حفاظتی در زمینه حفاظت از اراضی ادامه داد: این یگان ضابط قضایی نیز هست و می‌تواند از طرف دستگاه قضایی با متصرفان برخورد کند.

در پایان سخنرانی عباس‌نژاد، حکم انتصاب وی به سمت فرماندهی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با حضور جابر انصاری رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی، سردار مهدی معصوم‌بیگی جانشین فرمانده پلیس پیشگیری ناجا و سیدسعید سیدعلایی معاون وزیر راه و شهرسازی اعطا شد.

عباس‌نژاد پیش از این دو سال سرکلانتر پنجم تهران بزرگ، دو سال جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ و یک سال جانشین فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران بوده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات