اعطای وام مسکن به شهرهای بزرگ تاثیری ندارد

اعطای وام مسکن به شهرهای بزرگ تاثیری ندارد

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاوران معاملات املاک مسکن مشهد گفت: اعطای وام مسکن در شهرهای بزرگ به دلیل ناچیزبودن وام نسبت به قیمت تاثیر چندانی ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، صادق عابدزاده با بیان اینکه بازار مسکن با وجود رکود دو ساله و کاهش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادرشده افت داشته است، عنوان کرد: با توجه به این وضعیت پیش‌بینی می‌شود از اواخر امسال بازار مسکن از لحاظ حجمی رونق یابد‌، اما به دلیل کمبود پروانه‌های عرضه شده در سال‌های آینده دچار شکاف قیمتی شویم.

وی با اشاره به اینکه شکاف قیمتی بین عرضه و تقاضا ایجاد مشکل خواهد کرد، گفت: یک میلیون تقاضای سالانه علاوه بر حجم انباشته سال‌های گذشته باعث عمیق‌تر شدن شکاف قیمتی و رشد حجمی معاملات خواهد شد.

عابدزاده با بیان اینکه در سال‌های آینده میزان تقاضا بیشتر از عرضه می‌شود،‌ تصریح کرد: وقتی پروانه به افراد داده نشود، میزان ساخت‌وساز نیز کاهش یافته و در نتیجه عرضه کمتر از تقاضا شده و این بازار را متشنج می‌کند.

این کارشناس مسکن در خصوص وضعیت مسکن در شرایط فعلی اظهار کرد: در بحث رهن و اجاره بازار رونق خوبی داشته و درصد افزایش قیمت‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است که نسبت به سال گذشته وضعیت معقول‌تری داریم.

وی با بیان اینکه میزان خرید و فروش مسکن افزایش یافته است، گفت: اما هنوز انتظار ما برای خروج از رکود محقق نشده است.

عابدزاده با تاکید بر اینکه هر توافقی تاثیرات خود را در بازار می‌گذارد، عنوان کرد: در زمینه مسکن به دلیل اینکه واردات زمین نداریم حداقل تاثیرپذیری اتفاق افتاده و تنها تاثیر توافقات در زمینه اطمینان خاطر مشتریان و گردش مالی است که می‌تواند باعث افزایش میزان خرید و فروش مسکن شود.

این کارشناس مسئول درخصوص دریافت مالیات از خانه‌های خالی نیز خاطرنشان کرد: هر مساله‌ای که باعث افزایش هزینه برای مالکان شود بر میزان دریافتی آنها تاثیر دارد و همچنین مالیات خانه‌های خالی از چند دیدگاه بررسی می‌شود که در یکی از این دیدگاه‌ها قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تاثیر پرداخت وام مسکن در شهرهای بزرگ را ناچیز دانست و افزود: وام پرداختی در شهرهای بزرگ حدود ۶۰ میلیون تومان بوده که تاثیر چندانی نداشته و علاوه بر سپرده‌گذاری باعث ایجاد تورم نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها تاثیر وام‌ها در جهت کمک روانی به مشتریان است، گفت: در شهرهای کوچک به دلیل پایین بودن قیمت مسکن اعطای این وام‌ها می‌تواند مثمرثمر باشد.

 

ایسنا

    نظرات