۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر در انتظار تصویب افزایش ۵۵۰۰ میلیاردی اعتبار/ نحوه تخصیص افزایش تسهیلات به واحدهای مسکن مهر/ مصوبه‌ای برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های مسکن مهر

۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر در انتظار تصویب افزایش ۵۵۰۰ میلیاردی اعتبار/ نحوه تخصیص افزایش تسهیلات به واحدهای مسکن مهر/ مصوبه‌ای برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های مسکن مهر

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر منتظر تصویب پیشنهاد اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه متقاضیان باید سهم خود را در مسکن مهر پرداخت کنند، ادامه داد: شرایط ساخت‌وساز مسکن مهر به گونه‌ای است که بدون آورده‌های مردمی و تسهیلات بانکی، ساختمانی در پروژه‌های مسکن مهر ساخته نمی‌شود. به همین دلیل علاوه بر لزوم پرداخت آورده‌ها ما پیگیر افزایش خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هستیم.

وی با ذکر توضیحاتی اظهار کرد: لازمه افزایش تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان، افزایش خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است تا تمام واحدهای نیمه تمام را که به فروش اقساطی نرسیده، پوشش دهد. لازم به ذکر است که از رقم اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومان، هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده بود که به ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر دارای پیشرفت ۷۰ درصد اختصاص یافت. در حالیکه هنوز ۷۹۱ هزار واحد دیگر داریم که تسهیلات افزایش یافته ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان را باید دریافت کنند. در واقع رقم پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که باید افزایش یابد برای تکمیل ۷۹۱ هزار واحد دیگر است.

به گفته مهرآبادی، وزیر راه و شهرسازی این درخواست را طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ارائه داد که مورد موافقت قرار گرفت و در اعتبارات بانک مرکزی هم تایید شد؛ این پیشنهاد برای اجرایی شدن باید برای شورای پول و اعتبار ارسال شود. برای عملیاتی شدن این مصوبه در واقع وزارت راه و شهرسازی به پول نیاز ندارد بلکه منتظر دریافت مجوز است چون پول از محل وصول اقساط تامین می‌شود که این امر در نامه به معاون اول رئیس جمهور هم اشاره شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین در چنین شرایطی و با افزایش خط اعتباری مسکن مهر به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تمام واحدها شامل دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند اما ما نمی‌توانیم به واحدی که به عنوان مثال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هم اکنون تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی اختصاص دهیم بلکه این رقم به مرور و متناسب با پیشرفت واحد اختصاص می‌یابد. در حال حاضر ۷۹۱ هزار واحد برای ادامه روند ساخت‌وساز پول کافی در اختیار ندارند و بعد از تصویب این رقم، متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین در خصوص تصویب رقم ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های مسکن مهر بیان کرد: مصوبه مذکور به تازگی تصویب شده و منبع تامین مالی آن نیز دولت است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات