انگیزه مهم‌ترین اصل برای ترغیب شرکت مهندسان در انتخابات است/ ابلاغیه وزیر عامل نشاط در انتخابات

انگیزه مهم‌ترین اصل برای ترغیب شرکت مهندسان در انتخابات است/ ابلاغیه وزیر عامل نشاط در انتخابات

http://www.bananews.ir/رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان اصفهان با نزدیک شدن به زمان برگزاری این انتخابات درباره چگونگی تشویق و ترغیب جامعه مهندسان برای حضور بیشتر آنان در انتخابات بیان کرد: ایجاد انگیزه در شرکت‌کنندگان مهم‌ترین اصل ترغیب آن‌ها برای حضور در انتخابات است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حجت‌الله غلامی ضمن اعلام این مطلب گفت:به عقیده من ایجاد انگیزه جز با تأمین حداکثری مطالبات صنفی اعضاء، رعایت احترام و حرمت قائل شدن برای آنها و همچنین ایجاد شرایطی که احساس تعهد و توجه به اخلاق حرفه ای را در این افراد تقویت کند، میسر نخواهد بود.

غلامی در ادامه افزود: پیش از صدور ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع حضور کارمندان دولتی به عنوان کاندیدا در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی، جایگاه اخلاق حرفه‌ای در آیین‌نامه نظام مهندسی به خوبی دیده نمی شد،زیرا اعضای هیئت مدیره از یک سو تصمیمات اجرایی را اتخاذ کرده و از سویی دیگر متعلق به نهادها و سازمان‌هایی بودند که مسئول صدور پروانه برای این تصمیمات بودند. امری که تضاد بسیاری در منافع افراد به وجود می‌آورد.

وی در ادامه افزود : اما اکنون با توجه به مفاد بخشنامه وزیر افراد مرتبط با صدور پروانه اعم از کارکنان شهرداری، وزارت کشور، شورای شهر و استانداری نمی توانند کاندید شوند که خود باعث حفظ منافع و در نهایت تشویق جامعه مهندسان برای حضور در انتخابات آتی خواهد شد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان همچنین در این باره بیان کرد: وقتی مهندسان احساس کنند قرار است افرادی بر سر کار بیایند که به دلیل عدم وابستگی به ساختار صدور پروانه حافظ منافعشان هستند خودبخود این موضوع از رانت خواری جلوگیری می کند که این اتفاق در نهایت انگیزه ای برای شرکت در انتخابات است. این در حالی است که ما نیز با اجرای فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی به این امر کمک می کنیم.

ناظر انتخابات نظام مهندسی در اصفهان همچنین تأکید کرد: ازسوی دیگر موضوع بخش نامه وزیر نیز شرایط را به سمتی می برد که به طور اتوماتیک انتخابات با شور و نشاط بیشتری برگزار می‌شود.

غلامی با اشاره به تمدید فرصت ثبت نام نامزدها در انتخابات نهم مهرماه نیز گفت: این امر نیز خود باعث افزایش انگیزه مهندسان برای شرکت در انتخابات شد،زیرا در این مدت افراد صاحب نظر دیگری نیز توانستند به جمع کاندیداها اضافه شوند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات