دو شغله بودن افراد در نظام مهندسی و دستگاه‌های اجرایی شبهه ایجاد می‌کند

دو شغله بودن افراد در نظام مهندسی و دستگاه‌های اجرایی شبهه ایجاد می‌کند

http://www.bananews.ir/عضو کمیته ژئوتکنیک سازمان نظام مهندسی گفت: شاغل بودن یک مهندس در دستگاه های اجرایی و شهرداری ها و عضویت آنها در سازمان های نظام مهندسی شبهه ایجاد می کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irافزود: فردی که در شهرداری ها و یا سایر نهادهای دولتی مشغول کار است، نباید همزمان با آن شغل دیگری در سازمان های نظام مهندسی داشته باشند، زیرا عملکرد این سازمانها را در حوزه ساخت و ساز زیر سوال می برد.

وی با بیان آنکه در حوزه ساخت وساز باید اصول، مقررات و تکنیک های فنی و مهندسی مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: عدم توجه به این مسایل و دو شغله بودن افراد در دستگاه های اجرایی و سازمانهای نظام مهندسی و یکی شدن ناظر با مجری در این حوزه بر کیفیت ساخت ساز نیز بسیار تاثیرگذار است.

عالم زاده بر اصلاح قانون نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: با گذشت ۲۰ سال از قانون نظام مهندسی این قانون دیگر در حوزه ساخت و ساز پیشرو نیست و نیازمند بازنگری مجدد با توجه به شرایط موجود است.

این عضو سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: برای اصلاح قانون نظام مهندسی استفاده از نقطه نظرات متخصصین و سازمانهای مردم نهاد ضروری است و باید در این قانون مهندس ناظر به صورت مستمر و تمام وقت بر هرگونه ساخت و ساز نظارت مستیقم داشته باشد و در هر اتفاقی نیز به مسئولیت های خود عمل کند.

یادآور می شود، انتخابات هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی روز ۱۶ مهرماه سال جاری همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار می شود.

 

ایرنا

    نظرات