تسهیلات تمام واحدهای مسکن مهر به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد

تسهیلات تمام واحدهای مسکن مهر به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تسهیلات تمای واحدهای مسکن مهر کشور از ۲۵۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری مهرآبادی در آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه در سنندج افزود: با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی و از طریق شورای پول و اعتبار، پیشتر تسهیلات ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: برای مابقی واحدها نیز پیگیری شد که اکنون در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی این افزایش سقف تسهیلات مصوب شده و به شورای پول و اعتبار برای تصویب نهایی ارسال شده است.

مهرآبادی تاکید کرد: منتظریم که در دو هفته آینده افزایش سقف تسهیلات مصوب شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی در رابطه با خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر کشور گفت: وزارت نیرو مشکلات مالی دارد اما در حد توان کمک کرده است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی دستوری به مدیرعامل زمین و مسکن و مدیر عامل شرکت عمران و شهرهای جدید ابلاغ کرده است که بخشی از نیازها برای تامین خدمات زیربنایی را از محل فروش اراضی دولتی تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه این کمک ها در سطح کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: به صورت موردی نیز با کمک وزارت نیرو تاسیسات زیربنایی پروژه هایی که آماده است را تا پایان سال تامین می کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: نیاز ما برای تامین خدمات زیربنایی، اتمام و تحویل پروژه ها در سطح کشور پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که دولت هم مصمم است در این زمینه کمک کند.

مهرآبادی با بیان اینکه تا پایان مهر سال ۹۵ پروژه های مسکن مهر کشور به اتمام می رسد، افزود: در استان کردستان هم با افتتاح دو هزار و ۵۰۰ واحد، ۱۳ هزار واحد می ماند.

وی گفت: برای هزار و ۵۰۰ واحد آن تعیین تکلیف شده است، پنج هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد و هفت هزار واحد باقی مانده نیز تا پایان شهریور ۹۵ به اتمام می رسد و پرونده مسکن مهر در کردستان بسته می شود.

 

ایرنا

    نظرات