احداث ۱۱۸سد بزرگ و کوچک در کشور

احداث ۱۱۸سد بزرگ و کوچک در کشور

http://www.bananews.ir/معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ۱۱۸ سد بزرگ و کوچک در استان های مختلف کشور در دست احداث است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علی اکبر شفیعی در ارومیه افزود: این سدها با برنامه ریزی های انجام شده به تدریج در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: از ۱۱ سد که امسال قرار است در کشور به بهره برداری برسد تاکنون چهار سد افتتاح و آبگیری شده و بهره برداری از بقیه نیز تا پایان سال انجام می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ سد در کشور در دست بهره برداری داریم که این سدها در استان های مختلف کشور پراکنده است و بیش از ۴۴ میلیارد متر مکعب آب سطحی را جمع آوری و برای استفاده در بخش های گوناگون تنظیم می کنند.

معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: علاوه بر سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی نیز در بهره برداری بهینه از منابع آبی نقش بسیار مهم و اساسی دارند که در این راستا ۱۷۰ شبکه آبیاری و زهکشی در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی در سطح کشور در دست اجرا است.

شفیعی با اشاره به کمک صندوق توسعه ملی به حوزه مدیریت منابع آب در کشور گفت: در سال جاری تاکنون ۳۵ هزار میلیارد ریال از این صندوق در راستای مهار آب ها در استانهای مختلف دریافت شده و قرار است این رقم تا پایان سال به ۶۲ هزار میلیارد ریال برسد که اعتبار بسیار مناسبی در این بخش است.

معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران به منظور شرکت در دومین گردهمایی معاونان طرح و توسعه شرکت های آب منطقه ای سراسر کشور در ارومیه حضور یافته است.

سدها از جمله مهمترین عوامل جمع آوری آب های سطحی و تامین منابع آبی در کشور هستند؛ ایران جزو کشورهای برتر در ساخت سد به شمار می رود.

آذربایجان غربی در حال حاضر ۱۲ سد در مدار بهره برداری دارد.

 

ایرنا

    نظرات