قطعی آب، روستائیان و گردشگران برغان البرز را کلافه کرد

قطعی آب، روستائیان و گردشگران برغان البرز را کلافه کرد

http://www.bananews.ir/دهیار برغان از وجود قطعی آب در این روستای گردشگری خبر داد و گفت: طرحی برای حل این مشکل تدوین و به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سید محمد میرجلالی گفت: مشکل قطعی آب برغان در حالی وجود دارد که این روستا از نظر منابع آب مشکل ندارد و این معضل ناشی از محدودیت شبکه آبرسانی است.

وی افزود: از سال‌ها پیش کل آب برغان به وسیله یک چاه تامین می‌شد اما با افزایش مصرف در سال‌های اخیر یک چاه دیگر نیز با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان زده شد اما باز هم جوابگوی مصرف این روستای گردشگری نیست.

دهیار برغان در خصوص قطعی آب در این روستا خاطرنشان کرد: عمده مشکل آب این روستا در فصل تابستان است به طوری که آب برغان در دو نوبت بین ساعت ۱۲ شب تا پنج صبح و ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر قطع می‌شود.

وی از برآورد آبفای روستایی البرز برای رفع مشکل آب برغان خبر داد و گفت: کارشناسان این سازمان در نظر دارند تا از منبع آبی که در فاصله هشت کیلومتری برغان قرار دارند مشکل کمبود آب روستا را رفع کنند و این کار طبق برآوردهای اولیه به ۱۰ میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال اعتبار نیازمند است.

میرجلالی ادامه داد: این برآورد به همراه جزییات هزینه‌ها به سازمان آب و فاضلاب کشور ارسال شده است و باید منتظر ماند که آیا دولت می‌تواند به حل معضل آب در روستای گردشگری برغان کمک کند یا خیر.

دهیار برغان به مشکلات ناشی از قطعی آب به خصوص در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: ما از مسئولان توقع داریم وقتی روستایی را به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی می‌کنند زیرساخت‌های لازم آن را نیز تدارک ببینند؛ چرا که افزایش جمعیت گردشگر و به تبع آن کمبود آب در برغان هم برای اهالی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و هم به گردشگری برغان ضربه می‌زند.

وی افزود: علاوه بر این، قطع و وصل شدن جریان آب در سیستم فرسوده آب رسانی برغان می‌تواند به شکستگی لوله‌های آب منجر شود.

میرجلالی گفت: از طرف دیگر به دلیل خاکی بودن کوچه‌های روستا و عبور زیاد وسایل نقلیه و گرد و خاک آن باعث می‌شود تا مردم مجبور شوند کوچه‌ها را آب پاشی کنند که این نیز در کاهش سطح منبع آب روستا تاثیر به سزایی دارد.

وی به ساخت و سازهای اطراف این روستا اشاره کرد و یادآور شد: ساخت و سازهای زیادی اطراف برغان انجام شده است و این نشان می‌دهد که در سال‌های آینده جمعیت این منطقه افزایش زیادی خواهد داشت به همین دلیل مسئولین باید با آینده‌نگری به معضل آب برغان توجه کنند.

 

ایسنا

    نظرات