غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۸ برابر حد مجاز رسید

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۸ برابر حد مجاز رسید

http://www.bananews.ir/در حالی معاون اول رئیس‌جمهور از صبح امروز در حال بازدید از شهرستان‌های مختلف شمال سیستان و بلوچستان است، که محیط زیست اعلام کرد وزش باد شدید و گرد و خاک در این منطقه، غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به هشت برابر حد مجاز رسانده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، غلامحسین عابدی، رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل به خبرنگار ما گفت: سرعت وزش باد شدید که از صبح امروز در پنج شهرستان شمالی استان شروع شده، در سریع‌ترین ساعت خود به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

به گفته عابدی وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های شمال استان به سبب وزش باد شدید و گرد و خاکِ امروز در حالت ناسالم قرار داشته و میزان دید افقی در منطقه فرودگاهی زابل به ۳۵۰۰ متر کاهش پیدا کرده است.

باران زهی، کارشناس ایستگاه‌های پایش هوای محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: بر اساس آمار ایستگاه پایش هوای قرقری شهرستان هیرمند، ظهر امروز میزان غلظت ذرات معلق در هوای شمال استان ۱۲۵۰ میکروگرم بر مترمکعب، معادل هشت برابر حد مجاز شده است.

سه روز قبل اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در اخطاریه‌ای جوی هشدار داده بود که از روز شنبه تا دوشنبه این هفته در شمال سیستان و بلوچستان بر سرعت و دوام وزش باد افزوده شده و در منطقه سیستان طوفان گرد و خاک، کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

صبح امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راس هیئتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و بیش از ۳۰ مقام دولتی دیگر به شمال سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

این هیئت که همچنان در سیستان به سر می‌برند، تا کنون از مراحل اجرای انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از مزارع سیستان، پایانه و بازارچه مرزی میلک و چند بخش دیگر بازدید کرده است.

 

ایسنا

    نظرات