بدهی ۲۲ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی

بدهی ۲۲ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی گفت: شرکت برق خراسان جنوبی بیش از ۲۲ میلیارد تومان از دستگاه‌ها و مشترکان خانگی طلبکار است که پیگیر وصول این مطالبات هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد ابراهیم شرکاء با اشاره به اینکه یکی از مشکلات برق خراسان جنوبی، کمبود نقدینگی است، اظهار کرد: ظرفیت تولید برق استان ۷۰۰ مگاوات است که ۲۵۰ مگاوات پیک مصرفی استان است.

وی ادامه داد: روستاهای ۵ و ۱۰ خانوار که نیاز به برق داشته‌اند از طریق انرژی خورشیدی از نعمت برق برخوردار شدند. روستاهایی که باقی مانده‌اند به دلیل جمعیت بسیار پایین، خالی از سکنه شده‌اند. شبکه‌های توزیع برق استان به اندازه کافی توسعه یافته است به طوری که حتی روستاهای بالای ۱۰ خانوار نیز به طور ۱۰۰ درصد از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۹ شرکت فوق توزیع برق در کشور وجود دارد، افزود: شرکت برق منطقه‌ای استان خراسان، استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی را تحت پوشش دارد.

شرکاء تصریح کرد: پست فوق توزیع دیهوک مربوط به طبس است و در حوزه خراسان جنوبی قرار ندارد. مشکلاتی در این راستا وجود دارد که در حال پیگیری است و اسناد آن تهیه شده و به شرکت توانیر ارسال شده است. برای رفع مشکلات‌ پست فوق توزیع دیهوک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محل‌های تامین منابع شرکت‌های توزیع برق، فروش انشعاب و دیگری درصدی از فروش تولید برق است.

شرکاء با بیان اینکه حدود ۵۰ مورد انشعاب برق غیرمجاز در استان شناسایی شده که تبدیل به انشعابات مجاز شده‌اند، گفت: بر اساس ماده ۸ قانون، واگذاری آب و برق به زمین‌های غیرمسکونی که به عنوان مسکن استفاده می‌شوند، ممنوع است.

 

ایسنا

    نظرات