تابستان سال آینده تکلیف مسکن مشخص می‌شود

تابستان سال آینده تکلیف مسکن مشخص می‌شود

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: باید تا اواخر تابستان سال آینده منتظر بمانیم و از هم‌اکنون نمی‌توان تحلیل کرد که بازار مسکن دقیقا چه زمانی وارد رونق می‌شود.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد وطن‌پور اظهار کرد: با توجه به برهم کنش عوامل متعدد موثر در بخش مسکن، پیش‌بینی زمان دقیق ورود این بازار به رونق ممکن نیست؛ چرا که تحرک هریک از این عوامل به تنهایی نمی‌تواند نوید رونق این بخش باشد.

وی افزود: باید منتظر بمانیم تا اثرات معنادار تحرک در بخش مسکن خود را نشان دهند که از جمله این اثرات می‌توان به حجم و کیفیت معاملات واقعی اشاره کرد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که خرید و فروش ملک و زمین بین دو ارگان و سازمان معنایش رونق بخش مسکن نیست، تصریح کرد: بخش مسکن زمانی تکان می‌خورد که معاملات خرد بخش خصوصی در آن افزایش یابد که می‌توان با ارایه تسهیلات به بخش خصوصی، این بخش را از حالت سکون خارج کرد.

وطن‌پور به ظرفیت بالای بخش مسکن در ایجاد اشتغال اشاره و تاکید کرد: مسکن بخشی است که بسیاری از مشاغل را درگیر خود می‌کند. به همین لحاظ از دولت خواسته می‌شود اگر قرار است بخشی را تکان بدهند بهتر است مسکن باشد.

وی تقویت اعتبارات خرد و شفافیت معاملات را در ترغیب مردم برای ورود به بخش مسکن موثر دانست و گفت: دولت باید حتی‌الامکان اعتبارات خرد را تقویت کند. شفافیت معاملاتی هم لازم است که ایده بورس مسکن به این سمت می‌رفت تا مردم بتوانند با خیال راحت معامله کنند و قیمت‌ها حالت واقعی به خود بگیرند.

به گفته این کارشناس اقتصاد مسکن، اواخر تابستان سال آینده می‌تواند موقع ایجاد تحرک در بخش مسکن باشد اما از هم‌اکنون به ضرس قاطع نمی‌توان زمان واقعی آن را تعیین کرد.

 

ایسنا

    نظرات