ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی زمینه حضور جوانان خلاق را در انتخابات نظام مهندسی ساختمان فراهم کرد

ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی زمینه حضور جوانان خلاق را در انتخابات نظام مهندسی ساختمان فراهم کرد

http://www.bananews.ir/عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی درباره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی نه تنها از بوجود آمدن رانت‌ها و روابط نادرست جلوگیری می‌کند بلکه زمینه تشویق و حضور افراد جوان با نگاه‌های جدید و خلاقیت‌های نو در انتخابات را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد حسن واحدی با بیان اینکه ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی یکی از بهترین ابلاغیه‌های صادر شده از سوی این وزارتخانه در حوزه نظام مهندسی ساختمان است، اظهار کرد: با صدور این ابلاغیه در آینده اتفاقات خوبی را در نظام مهندسی ساختمان کشور شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در واقع افرادی که در دستگاه‌های متولی ساخت و ساز مشغول هستند و مسئول نظارت بر انجام کار هستند باید هنر به کارگیری دیگران را در عرصه مدیریتی خویش داشته باشند و صلاح نیست که خودشان وارد این حوزه بشوند.

واحدی خاطرنشان کرد: اگر کارمندان وزارتخانه و دیگر نهادها در چارت مدیریتی نظام مهندسی حضور نداشته باشند به وظیفه اصلی خود که همان نظارت عالیه است برمی‌گردند، اما اگر در این چارت حضور پیدا کنند مدیریت دچار خدشه و سوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی یک سازمان مردمی خصوصی است، اظهار کرد: نظارت عالیه بر این سازمان بر عهده دولت است که این کار را در قالب وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور انجام می‌دهد اما در نظام مهندسی باید مردم حضور داشته باشند و کار را بدست بگیرند.

این عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حرفه مهندسی نباید تابع هیچ جناح و گروهی باشیم، اضافه کرد: مهندسان فقط باید روی انجام کار مهندسی حرفه‌ای، رعایت جدی و دقیق ضوابط و مقررات تمرکز کنند تا ساخت و ساز در کشور به سمت یک ساخت و ساز مطمئن، اصولی، استاندارد و ایمن پیش برود.

وی با بیان اینکه برای داشتن انتخاباتی سالم در نظام مهندسی باید فضای رقابتی برای همه باز باشد، اظهار کرد: اگر فضا به گونه ای باشد که زمینه حضور برای افرادی که به هیچ جناح و دستگاه خاصی وابسته نیستند و فقط به فکر ساخت و ساز خوب و بادوام هستند باز شود انتخابات خوب و مفیدی را خواهیم داشت.

واحدی تاکید کرد که قطعاً صدور ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی به این امر کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

 

 پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات