سازمان های نظام مهندسی با هدف نظارت بر حوزه ساخت وساز تشکیل شده است

سازمان های نظام مهندسی با هدف نظارت بر حوزه ساخت وساز تشکیل شده است

http://www.bananews.ir/عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران گفت: سازمان های نظام مهندسی با هدف توسعه ساخت و ساز شهری، ارتقا ایمنی و بهداشت و رفاه حال شهروندان براساس مقررات ملی ساختمان و نظامات اداری، تشکیل شده تا نظارت کافی بر حوزه ساخت و ساز کشور انجام گیرد.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، رامین قاسمی اصل افزود: فرآیند انتخابات نظام مهندسی می تواند منتهی به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مهندسان عضو شود تا در قبال خدماتی که برای شهروندان ارایه می کنند به جایگاه مناسب اجتماعی برسند.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از ۶ دوره از عمر هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شکل گیری این سازمان انتظار می رفت که با گذر زمان قدری از آرمان های سازمان محقق شود اما به جای حفظ شئون مهندسی، پایبندی به قانون نظام مهندسی و رعایت حرمت مهندسان در فضای مجازی و رسانه ای با کمرنگ شدن واژه طبیب ساختمان در جامعه، انجام امور مغایر با قانون و قانون گریزی و نزول کیفیت ساخت و ساز، کوله باری از نقایص گریبان گیر جامعه مهندسی شد.

به گفته وی، هرچند نقد ایام گذشته مرهمی بر زخم های مهندسان خواهد بود، اما چاره کار نیست، زیرا شهروندان گناهی نکردند که یک ساختمان نامطلوب با انواع ناهنجاری ها و غیرمقبول با طول عمر کم نسبت به متوسط جهانی را خریداری کنند و کسی پاسخگوی این مشکلات خود ساخته نباشد.

این عضو نظام مهندسی استان تهران افزود: ضرورت دارد برای رفع این وضعیت نامناسب راه حلی جستجو کنیم و اگر دنبال مقبولیت مهندسان ساختمان در جامعه هستیم باید محصول و ثمره تلاش آنان بصورت قانونی حمایت شود تا مردم با آرامش روحی و روانی در منازل خود ساکن شوند.

قاسمی اصل با اشاره به انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی کشور در ۱۶ مهرماه سال جاری، تاکید کرد: حال که دوران تغییر و تحول در هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی آغاز شده انتظار این است که خیل عظیم مهندسان نسبت به بهبود شرایط این سازمان ها پا پیش گذاشته و خود را برای این عرصه به جامعه مهندسی معرفی کنند.

قاسمی اصل در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یکی از این مهندسان برای کمک به حفظ شئون مهندسان و جایگاه آنان در اجتماع ، بالا بردن کیفیت ساخت و سازها در کشور، رعایت حقوق شهروندی در ساخت و سازهای شهری، قانون گرایی در زمینه امور اجرایی مهندسی و حفظ هویت مستقل این سازمان تلاش خواهم کرد.

یادآور می شود، انتخابات نظام مهندسی استان تهران همزمان با تمام استانهای کشور روز ۱۶ مهرماه سال جاری برگزار می شود.

 

ایرنا

    نظرات