توضیحاتی درباره قرارداد مسکن مهر معلولین هشتگرد

توضیحاتی درباره قرارداد مسکن مهر معلولین هشتگرد

http://www.bananews.ir/شرکت پیمانکاری که طبق قرارداد با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، ساخت پروژه مسکن مهر جامعه معلولین ایران را در سال ۸۹ بر عهده گرفته و سال ۹۱ قراردادش فسخ شده، توضیحاتی را درخصوص نحوه‌ی همکاری خود با این پروژه ارایه کرده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، متن کامل توضیحات این شرکت به شرح زیر است: در مورخ ۸۹/۰۳/۱۸ تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای فی‌مابین این شرکت به عنوان انبوه‌ساز و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و بانک مسکن شهر جدید هشتگرد جهت ساخت ۱۰۲۰ واحد مسکونی منعقد گردید که اساسا شرکت تعاونی مسکن معلولین طرف این قرارداد نبوده و تنها به عنوان یکی از متقاضیان این پروژه است.

در هنگام عقد قرارداد بانک مسکن میلیاردها تومان وثائق ملکی و نقدی و غیرنقدی از این شرکت اخذ نموده و با توجه به این‌که کلیه‌ی پرداخت‌های بانک بر اساس پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی و مطابق تاییدیه‌های دستگاه‌های مختلف نظارتی از جمله بانک است، فلذا هیچ‌گاه مبلغی مازاد بر کارکرد به شرکت انبوه‌ساز پرداخت نکرده است. شرکت تعاونی معلولین نیز به عنوان متقاضی مطابق مفاد قرارداد سه‌جانبه می‌بایست در زمان‌های مشخص مبالغی را به عنوان حق‌السهم به پروژه تزریق می‌نمود که با توجه به پیشرفت کار، مبالغ واریزی کمتر از میزان مندرج در قرارداد بوده است. و درخصوص واریز وجه آورده متقاضیان تعاونی معلولین به حساب مستقیم شرکت پیمانکار، لازم به ذکر است در زمان اجرای قرارداد (سال ۸۹ و ۹۰) سامانه پرداخت متقاضیان در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد هنوز افتتاح نگردیده بود که متقاضی بتواند مبالغ مورد نظر را در آن واریز نماید.

این موضوع با هماهنگی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد صورت پذیرفته است. با توجه به فسخ قرارداد در سال ۹۱ مدیران شرکت از آن تاریخ تا کنون در جلسات بی‌شماری چه در وزارت مسکن و چه در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و چه در بانک مسکن و چه در دادگاه‌های صالحه شرکت کرده‌اند تا نسبت به احقاق حق شرکت و تعیین تکلیف مانده مطالبات آن اقدام نمایند.

شرکت پرشین بنا در سربرگی که فاقد شماره تلفن و آدرس بوده و به صورت دستی در اختیار ایسنا قرار داده، افزوده است: طرح این‌که مدیران شرکت پس از دریافت ۶ میلیارد تومان غایب و فراری شده‌اند از پایه دروغ و تهمتی بی‌اساس بوده و این شرکت حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

 

ایسنا

    نظرات