بیش از ۵۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم به اتمام رسیده است

بیش از ۵۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم به اتمام رسیده است

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه طرح مسکن مهر با بیان اینکه تأکید دولت تدبیر و امید بر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است، گفت: ممکن است انتقاداتی به پروژه مسکن مهر وجود داشته باشد اما دولت تدبیر و امید عزم راسخی در تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغری‌مهرآبادی در آئین افتتاح پروژه مسکن مهر شهید نوژه همدان، اظهار کرد: بیش از هزار و ۱۰۰ شهر از مسکن مهر بهره‌مند هستند و ممکن است در برخی نقاط در طراحی‌ها با مشکل مواجه باشد.

وی با اشاره به افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر، تصریح کرد: در خصوص افزایش سطح فردی تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان پیگیری‌هایی صورت گرفت که با موافقت روبرو شد.

وی خاطرنشان کرد: از ۲ میلیو ن و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر موجود در کشور تا امروز بیش از ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

اصغری‌مهرآبادی بیان کرد: ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد از مرحله سفت کاری گذشته و یک میلیون و ۱۲۵ هزار واحد به پایان رسیده و مابقی که کمتر از ۴۸۰ هزار واحد است در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند، ادامه داد: امیدواریم این تعداد واحد مسکن مهر تا خرداد سال آینده به پایان برسد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه طرح مسکن مهر اظهار کرد: در مدت دو سال از عمر دولت تدبیر و امید بیش از ۵۶۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام و بهره‌برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ واحدی را بدون خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل متقاضیان ندهد.

اصغری‌مهرآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر خدمات روبنایی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: درست است که از نظر خدمات روبنایی مشکلاتی وجود دارد اما نباید واحدی را به متقاضیان تحویل دهیم که از خدماتی همچون آب و برق برخوردار نباشد.

وی یادآور شد: باید در پروژه‌های مسکن مهر هزار و ۵۵۰ واحد مدرسه احداث شود که از این تعداد ساخت ۴۳۹ واحد آغاز شده و تا کنون ۱۵۳ واحد مدرسه به بهره‌برداری رسیده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه طرح مسکن مهر تاکید کرد: یک سوم اعتبار مورد نیاز احداث مدارس باقی مانده از محل فروش اراضی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین احداث ۴۰۵ باب مسجد را آغاز کرده‌ایم که ۲۰۰ باب آن درحال بهره‌برداری است و ۵۰ واحد کلانتری مورد نیاز مساکن مهر بوده که خوشبختانه ۲۰ واحد دایر است.

اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه این میزان خدمات بسیار کمتر از نیاز پروژه‌های مسکن مهر است، اظهارامیدواری کرد: با بهبود وضعیت دولت خدمات روبنایی تامین شده و مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه طرح مسکن مهر وضعیت اجرای مسکن مهر در استان همدان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پروژه مسکن مهر در استان همدان از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده به‌طوری‌که در مجموع ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: از ۵۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر موجود در استان همدان ۴۴ هزار واحد به افتتاح رسیده و ۶ هزار واحد آن باقی مانده است.

وی عنوان کرد: از ۶ هزار واحد باقی مانده، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز حداکثر تا شهریور سال آینده به پایان خواهد رسید که پرونده مسکن مهر در همدان بسته می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات