حضور دکتر یعقوب قلی پور در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران

حضور دکتر یعقوب قلی پور در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران

www.BanaNews.irبنانیوز- دکتر یعقوب قلی پور، استاد تمام مهندسی عمران و رئیس گروه پژوهشی بهینه سازی مهندسی  دانشکده فنی دانشگاه تهران کاندیداتوری خود در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی را در قالب متن زیر اعلام کرد:

همکار محترم عضونظام مهندسی استان تهران                             

با سلام و احترام ؛

همانطور که مستحضرید  هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی که نقشی  اساسی  در ارتقاء جایگاه اقتصادی و اجتماعی مهندسین درجامعه دارد،  پنجسنبه آینده(۱۶ مهر) برگزار می شود.. اینجانب یعقوب قلی پور استاد تمام مهندسی عمران و رئیس گروه پژوهشی بهینه سازی مهندسی  دانشکده فنی دانشگاه تهران کاندیداتوری خودرا به استحضار می رسانم.

سازمان نظام مهندسی ساختمان با همت متخصصین و بزرگان دلسوزی چون همکار دانشمندم در دانشکده فنی دانشگاه تهران،  شادروان دکتر قالیبافیان،  بیش از بیست سال پیش با هدف نظام بخشی و اعتلای حرفه مهندسی  پایه گذاری شد. متاسفانه دراینمدت با چالشهای متعددی غالبا ناشی از ورود افراد غیر متخصص وغیرفعال مواجه شد که با ورود  و تمرکز بر  فعالیتهای کم اهمیت و غیر ضرور از اهداف اصلی دور ماند.  اینجانب با اتکا به بیش از سی وپنج سال  تجربه عملی در بخش ساختمان و همزمان با آن ۲۵ سال سابقه تدریس در دانشکده فنی دانشگاه تهران، انجام چندین طرح تحقیقاتی و راهنمائی دهها پایاننامه ارشد و دکتری اطمینان میدهم  درصورت انتخاب شدن در هیات مدیره سازمان با تاکید و تمرکز بر برنامه های آموزشی، انتشارات علمی و سمینارهای تخصصی و ارتباط بیشتر با دانشگاهها  ارتقاء و به روزرسانی مستمر دانش و مهارت فنی  مهندسین را تسهیل نمایم. با توجه به رشد سریع دانش و فن اوری و ابزار و مصالح در بخش ساختمان، تسهیل و ارائه راهکارهای روزآمد سازی سطح مهارت مهندسین مهمترین نقش را در اعتلای جایگاه اجتماعی و اقتصادی مهندسین عضو خواهد داشت.  البته سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان برای دستیابی به راهکارهای عملی و موثر نیاز به حضور هرچه بیشتر متخصصین مسلط به دانش روز ومجرب و آشنا به واقعیتهای عملی حرفه مهندسی  ساختمان با عزم و وقت کافی دارد. اینجانب در سه سال گذشته مجری بیش از ۲۸۰ دوره آموزشی ارتقاء رتبه مهندسین عضو نظام  بوده ام که بیش از ۴۰۰۰ نفر درآن شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه شدند.

نظام بخشی و ارتقاء کیفیت طراحی و اجرا دیگر حوزه مورد تاکید اینجانب است که اصولا از طریق تدوین برنامه های جامع نگرانه در سیستمهای کنترل و بازرسی کیفیت  عملی خواهد شد. دراین بخش سیستمهای مبتنی بر اصول علمی و تجربه داخل و خارج کشور باید بنحوی طراحی و اجرا شود که ضمن حفظ حیثیت و شان صاحبین حرف مهندسی ، ارتقاء کیفیت طرح و اجرا از جهت ایمنی و اقتصادی  وحداکثر مطلوبیت و شفافیت را برای مرتبطین پروژه فراهم آورد.

خواهشمند است  درصورتیکه حضور یک استاد دانشگاه تهران با سوابق  طولانی و همزمان علمی و تجربی را در هیات مدیره سازمان،  برای ارتقاء کیفی و نظام بخشی  حوزه ساختمان  مفید میدانید، رای پنجشنبه آینده  شما و اطلاع رسانی به دیگر مهنسین عضو موجب تشکر و امتنان است.

ارادتمند: یعقوب قلی پور    کاندیدای  کد ۳۲۰۹

۱۰ مهر ۱۳۹۴

Tel:09123277023

Email: ygholipour@ut.ac.ir 

Http://eorg.ut.ac.ir   

    نظرات