تحویل ۹۰۰ هزار مسکن مهر حاصل حمایت وزارت مسکن بود

تحویل ۹۰۰ هزار مسکن مهر حاصل حمایت وزارت مسکن بود

http://www.bananews.ir/وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که مدعی‌اند وزارت مسکن در بخش مسکن مهر کوتاهی کرده‌اند، بی‌مطالعه سخن می‌گویند، چرا که تا امروز بیش از ۹۰۰ هزار مسکن مهر تحویل داده شده و تعاونی‌های مسکن مهر با وجود حمایت‌های وزارت مسکن موفق عمل کرده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علی ربیعی در همایش مزیت‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون که در هتل المپیک در حال برگزاری است، گفت: باید رشد هفت درصدی را در کشور تجربه کنیم و جهت‌گیری دولت به این سمت است، لذا رشد سرمایه‌گذاری را باید به سمت بخش‌های کمتر کار شده ببریم. ما باید اقتصاد را در کشور تجربه کنیم و جهت‌گیری دولت به این سمت است. از این‌رو باید رشد سرمایه‌گذاری را به سمت بخش‌های کمتر کار شده ببریم.

وی با بیان این‌که سالانه باید ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، افزود: در شرایط کنونی چاره‌ای جز این نداریم که به سمت اشتغال بزرگ و بنگاه‌های کوچک و متوسط برویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در سال ۱۳۹۳ در بحث اشتغال موفق عمل کرده است. متاسفانه آمارهایی که در مورد اشتغال ارائه می‌شود برخی شروع به نقض این آمارها می‌کنند و دولت را ناموفق جلوه می‌دهند در حالی که دولت در بحث اشتغال و به ویژه تورم موفق عمل کرده و آمار تامین اجتماعی و دفترچه‌های تامین اجتماعی گویای این سخن است.

ربیعی تصریح کرد: اگر معاون اشتغال از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل خبر می‌دهد خالص اشتغال را با محاسبه‌ی ریزش‌های شغلی اعلام کرده است و ما ۶۰۰ هزار شغل با محاسبه ۴۰۰ هزار دفترچه بیمه اجباری ایجاد کرده‌ایم.

به گفته وی این شغل‌ها از نوع بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده و نوع مشاغل به شیوه کسب‌و کار در تعاونی‌ها بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزینه بالای ایجاد شغل در بسیاری از بخش‌ها اظهار کرد: قیمت تمام شده یک شغل در پالایشگاه دو میلیارد تومان است که در بخش پتروشیمی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد و در بخش فولاد تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، در حالی که در بخش تعاون با ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و در سطوح بالا با ۸۰ میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد و از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کرد.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که ترویج تعاون به شیوه سنتی را باید کنار بگذاریم، اظهار کرد: کارهای کلینیکی در بسیاری از استان‌ها برای تعاونی‌های موفق باید انجام بگیرد و ترویج باید بیشتر به سمت محل‌گرایی سوق پیدا کند.

وی افزود: بخش تعاون از نظر حقوقی و قانونی غنی است، اما باید این ظرفیت‌های حقوقی و قانونی را یکبار دیگر بازخوانی و احیاء کنیم، همچنان که سند توسعه بخش تعاون را باید مورد بازخوانی قرار بدهیم و قوانین را احیاء کنیم و پس از آن به یک سند کارآمد تبدیل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان این‌که امروز بیش از هر چیز نیازمند شناسایی گونه‌های جدید در بخش تعاون هستیم، اظهار کرد: در بخش تعاون در برخی نقاط کمتر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در برخی دیگر بیشتر متمرکز شده‌ایم لذا باید گونه جدیدی از تعاونی‌ها ایجاد کنیم و این گونه مردم را بیشتر درگیر بخش تعاون کند.

ربیعی ادامه داد: در بخش تعاون نیازمند انعطاف در روش‌های کار هستیم و این انعطاف کمک می‌کند از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در جامعه بیشتر به سمت گونه‌های جدید با روش‌های جدید پیش برویم.

وی در پایان با تاکید بر تولید دانش عملیاتی در حوزه تعاون اظهار کرد: متاسفانه امروز بسیاری از رشته‌های تعاون در دانشگاه‌ها در حال تعطیلی است و مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که تنها ۳۰۶ پایان‌نامه در مقطع ارشد و دکتری در حوزه تعاون وجود دارد. بنابراین باید دانش کار در حوزه تعاونی‌ها را بیش از این تولید کنیم و نظام آموزشی خود را در این بخش ارتقاء بدهیم.

 

ایسنا

    نظرات