انتخابات نظام مهندسی ساختمان پنجشنبه برگزار می‌شود

انتخابات نظام مهندسی ساختمان پنجشنبه برگزار می‌شود

http://www.bananews.ir/رئیس نظام مهندسی استان تهران گفت: هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران پنجشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، فریبرز واحدی در خصوص هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت: این انتخابات هشت صبح پنج شنبه ۱۶ مهر ماه با مشارکت ۵۶ هزار مهندس در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۴۰۹ نفر به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد با استعلام از مراجع چهار گانه (شورای انتظامی، سازمان اطلاعات تهران، تیم قضایی تهران و پلیس امنیت) و با بخش نامه اخیر وزیر راه وشهرسازی مبنی بر منع مداخله کارکنان وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور، شهرداری‌ها، شوراها دراین انتخابات، ۳۱۷ نفر تأیید صالحیت نهایی شدند.

وی ادامه داد: ۳۱ شعبه اخذ رأی در استان تهران به تفکیک ۱۵ شعبه در شهرستان‌های تهران و ۱۶ شعبه در سطح شهر تهران برای انتخابات درنظر گرفته شده است.

واحدی با بیان اینکه از ۹۵ هزار مهندس تهران ۵۶ هزار نفر حق رأی دارند گفت:رأی دهندگان از میان ۳۱۷ کاندیدا می‌توانند به ۲۵ نفر در هفت گروه عمران، ترافیک، شهرسازی، معماری، نقشه کشی، تاسیسات مکانیک و تجهیزات برقی رأی دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران به تکالیف هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اشاره وافزود: احقاق حق مهندسان، کنترل و نظارت بر ساخت وساز، رقابت پذیری سالم در فضای فنی و ساخت وساز کشور، حفظشان جایگاه مهندسی و اشتغال‌زایی از تکالیف هیئت مدیره است.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از مهمترین هدف گذاری‌ها نیز آشنایی مهندسان با آخرین تکنولوژی روز دنیا در حوزه ساختمان است که از این طریق به مراتب ارتقای شغلی دست یابند.

به گفته واحدی ۳۱۷ هزار نفر مهندس در کشور دارای پروانه اشتغال هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته فرآیند ساخت وساز با رکود همراه بوده است گفت: اما با این وجود بیش از ۳۰ درصد ساخت وساز های دولتی و بخش خصوصی دراستان تهران بوده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات