معرفی ۵۰ پروژه از شهرهای جدید برای سرمایه‌گذاری

معرفی ۵۰ پروژه از شهرهای جدید برای سرمایه‌گذاری

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ۵۰ پروژه به ارزش ۱۸ میلیارد یورو در همایش بین المللی فرصت های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ارایه شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محسن نریمان اظهار کرد: ۱۲ مورد از این ۵۰ پروژه که عبارتند از نسل دوم شهرهای جدید (طیس)، قطار برقی شهرهای جدید، محله پایدار هشتگرد، برزن چهارم فولادشهر، محلات مسکونی مجلسی، برج‌های مسکونی بهارستان، راسته بازار پرند، مجتمع تجاری خلیج فارس پردیس، بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گلبهار، دهکده ورزش و سلامت گلبهار، دهکده توریستی و ورزشی صدرا و نیز پارک سلامت بینالود در قالب ۳ پنل تخصصی برای سرمایه گذاران ارائه شدند.

وی افزود: فضا برای رونق و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آماده است. ایران نسبت به کشورهای اطراف امن‌تر است. این را سرمایه‌گذاران خارجی خوب درک کرده‌اند که اگر می‌خواهند در خاورمیانه سرمایه‌گذاری کنند بهتر است به ایران بیایند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به با توافق هسته‌ای و فضای مناسب سرمایه‌گذاری در ایران گفت: همه چیز به یک سری فضاهای بین‌المللی و مسائلی که در دنیا اتفاق می‌افتد، مسائل اقتصاد داخلی و تصمیمات شورای پول و اعتبار برمی‌گردد.

نریمان به مشکلات برگزاری همایش اشاره و خاطرنشان کرد: همایش با توجه به قرار داشتن در صدا و سیما در جایی برگزار شد که یک مقدار رفت و آمدها دچار مشکل بود و غالب کسانی که دعوت کردیم در زمان برگزاری باخبر شدند و به سختی توانستند خودشان را وارد این فضا کنند.

وی ادامه داد: با این وجود در حد پیش‌بینی ما استقبال قابل قبول بود و قاطبه سرمایه‌گذاران از غرفه و پنل‌های ما بازدید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره و تاکید کرد: رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی قول‌های مناسبی در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی انجام دادند. غالب پروژه‌ها توجیه اقتصادی مناسبی دارند و در رابطه با جذب سرمایه‌گذاری خارجی دچار مشکل نخواهیم داشت.

به گفته نریمان، نتیجه این همایش طی در روزهای آینده مشخص می‌شود. در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران با ما مذاکره کردند، سوژه‌های کاری ما را مورد بررسی قرار دادند، از ما سوالاتی راجع به طرح‌هایی همچون مسکن، ‌فضاهای تجاری، مترو و سایر طرح‌ها داشتند که قطعا در هفته‌های آینده مراجعه خواهند کرد.

 

ایسنا

    نظرات