تولید ساختمان توسط افراد فاقد صلاحیت موجب هدررفت منابع ملی می شود

تولید ساختمان توسط افراد فاقد صلاحیت موجب هدررفت منابع ملی می شود

http://www.bananews.ir/عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تولید ساختمان های بی کیفیت توسط افراد غیرمتخصص فاقد صلاخیت موجب هدر رفت منابع ملی می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد حاجی علیخانی افزود: ساختمان یک کالای سرمایه ای و گران است و تولید آن توسط افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت موجب هدررفتن منابع ملی مردم می شود.

وی تاکید کرد: ساختمان های بی کیفیتی که در حال حاضر در جامعه تولید می شوند حاصل عدم اجرای قانون است و ادامه این روند مردم را به صنعت ساختمان سازی کشور بی اعتماد می کند.

این عضو گروه اساتید دانشگاهی، افزود: براساس نیازهای ساختمانی و مطابق قانون نظام مهندسی ۷ گروه تخصصی معمار، عمران، برق، مکانیک، شهرساز، نقشه بردار و ترافیک باید در زمینه احداث ساختمانها همکاری کنند تا بتوانیم شاهد تولید ساختمانهای کیفی با عمر زیاد در کشور باشیم.

این نامزد انتخابات نظام مهندسی اظهار داشت: در قانون به کنترل بخش های مختلف ساختمانها توسط مهندسان نقشه بردار تاکید شده که کنترل نما و کف ساختمان، کنترل شیب بندی پارکینگ ها و محوطه ها برعهده مهندسین نقشه بردار است که در حال حاضر به هیچ کدام از آنها عمل نمی شود.

وی افزود: به عبارتی شرح وظایف و ظرفیت های مهندسین نقشه بردار در حوزه ساخت و ساز بدون استفاده مانده لذا مردم باید بدانند کالایی که با هزینه های زیادی تهیه می کنند معیوب و فاقد استانداردهای لازم است و به همین دلیل می باشد که عمر ساختمان در کشور ما کوتاه شده است.

این مدرس سابق دانشگاه آزاد در پایان تاکید کرد: پیگیری تولید ساختمان های کیفی براساس ملزوماتی است که در قانون لحاظ شده و تنها راه ارتقا کیفیت در ساختمانها اجرای قانون است.

یادآور می شود: انتخابات سازمان های نظام مهندسی کشور همزمان با سراسرکشور روز ۱۶ مهرماه سال جاری برگزار می شود.

 

ایرنا

    نظرات