ساختمان‌سازی با مصالح چینی بی‌کیفیت

ساختمان‌سازی با مصالح چینی بی‌کیفیت

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان بسیج مهندسین عدم نظارت دقیق مهندسان ناظر بر ساختمان‌ها را دلیل بی‌کیفیت آنها دانست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حسن توکلی رئیس سازمان بسیج مهندسین تهران با بیان اینکه عملکرد سازمان نظام مهندسی در دوره‌های پیشین ضعیف بوده است، گفت: عملکرد نامطلوب هیئت مدیره، مهندسان را با بیکاری و مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

توکلی تفاوت دوره ششم را با دوره‌های پیشین ورود پول به سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: در طی سه سال گذشته بر اساس ماده ۳۳ شهرداری در نظام مهندسی پول‌های فراوانی از مالکان به حساب این سازمان وارد شد، اما با شفافیت کامل در اختیار مهندسان قرار نگرفت.

توکلی گردش مالی سه سال گذشته سازمان نظام مهندسی را تنها محدود به چند شرکت اصلی دانست و گفت: اگر این گردش مالی بین همه مهندسان تقسیم می‌شد آنها می‌توانستند ارجاع کار را به عنوان یک شغل داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عدم نظارت دقیق مهندسان ناظر بر ساختمان‌ها را دلیل بی‌کیفیت آنها دانست و گفت: با وجود آنکه در سال ۸۴ بر عدم استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی تاکید شد و ابلاغیه آن نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر شد اما همچنان مالکان مصالح بی‌کیفیت چینی را استفاده و ناظران آن را تأیید می‌کنند.

وی ادامه داد: علت این امر عدم حمایت قانونی از مهندسان ناظر است که در صورت ارائه تخلف مالک، سازمان نظام مهندسی آنان را محکوم می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات