چاله چوله های مسکن مهر کی پر می شود؟

چاله چوله های مسکن مهر کی پر می شود؟

http://www.bananews.ir/نبود زیر ساخت ها، اصول و منطق در ساخت و ساز مسکن مهر، نارضایتی مکرر مالکان آن را به دنبال داشته است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، طرح مسکن مهر که در سال ۸۶ با هدف خانه دار شدن اقشار کم در آمد و در قالب اجاره بلند مدت زمین جهت احداث مسکن کلید خورد این روزها به سبب نبودساخت و ساز اصولی و زیرساخت های لازم،ساکنان مسکن مهر را با چالش هایی مواجه کرده است .

مسکن مهر که گاها به علت مکان یابی نامناسب هزینه سرباری به اسم زیر ساخت ها روی دست دولت گذاشت و بسیاری از کارشناسان و مسولان امر در این خصوص معتقد بودند که اگر این واحدها در مناطق شهری با بافت فرسوده اجرا می شد پول کمتری از خزانه ی دولت خارج می شد.

بر اساس گزارش میدانی، اهالی ساکن در خانه های ساخته و نیمه ساخته مسکن مهری همچنان از نبود امکانات اولیه شامل آب، برق و گاز گلایه دارند.مشکلات به گونه ای هست که برخی از ساکنان برای تأمین آب شرب خود مجبور به استفاده از امکانات پارک ها هستند و برخی دیگر با توجه به پرداخت بموقع اقساط خود از عدم تحویل مسکن در موعد مقرر شکایت دارند.

گلایه از طرح مسکن مهر به این روزها محدود نمی شود بلکه از همان ابتدا مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته بود چراکه تبعات این طرح را جز مقروض شدن دولت به بانک مرکزی و افزایش تورم نمی دانستند و در نهایت آنچه باقی ماند مشکلاتی بود که بر دوش مردم سنگینی و حساب دولت را خالی کرد.

طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تقریبا تمام پولی که در طول تاریخ کشور چاپ شده برای مسکن مهر خرج شده که طبیعتا آثار منفی این امر در اقتصاد و تشدید تورم مشهود است بطوریکه چنین امری بی‌ثباتی در بازار مختلف و از جمله ارز را به وجود آورده است.

علاوه بر هزینه بالایی که مسکن مهر بر دوش دولت فعلی گذاشت صحبت از افزایش قیمت تسلسل وار واحد های مسکن مهر نیز بر مشکلات دامن زده؛ این درحالی است که قرار بود که با حداقل آورده واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود که این امر تحقق نیافت و سازندگان به بهانه گران شدن مصالح و افزایش تورم، قیمت تمام شده مسکن را افزایش داند و نهایتا بازهم سرگردانی نصیب مردم شد.

دراین میان وزیر راه و شهرسازی کشور نیز درباره ی مسکن مهر گفت: مسکن مهر ساخته شده دارای شرایط مناسب نیست و اگر ساخت این مسکن در اختیار من بود هیچگاه این پروژه شروع نمی شد.

هرچند زمان زیادی از آغاز پروژه مسکن مهر میگذرد اما همچنان این پروژه در مشکلات دست و پا می زند و با وجود اینکه همواره صحبت از این می شود که ما به تعهداتمان عمل می کنیم بازهم اتفاقی نمی افتدو مسکن مهر در لیست مشکلات دولت و مردم پا برجا مانده و حالاحالاها قصد قبولی ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات