سد دانشگاه آزاد بر آب شرب مردم حصارک برداشته می‌شود

سد دانشگاه آزاد بر آب شرب مردم حصارک برداشته می‌شود

http://www.bananews.ir/اهالی منطقه حصارک تهران چندین سال است که با مشکل آب شرب دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما گفته‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران رنگ و بوی اتمام این وضعیت نا بسامان را دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، منطقه حصارک واقع در شمال غربی تهران با جمعیت۱۲۰۰۰ نفر با مشکل آب شرب روبرو است و مشکل اصلی این موضوع مخالفت های دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات برای انتقال لوله از این دانشگاه ارزیابی شده اما به گفته پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران قرار است که طی سه هفته آینده این دانشگاه با انتقال موافقت کند و مجوز های لازم در این زمینه اخذ شود.

به گفته وی، به دلیل اینکه وضعیت آبرسانی مردم تاکنون برای ما اهمیت زیادی داشت بدون اینکه این کار بر عهده ما گذاشته شود اما تا کنون تامین آب را انجام دادیم و در حال حاضر نیز به اصلاح شبکه توزیع پرداخته ایم و امیدواریم که طی سه ماه آینده این مشکل به طور کامل برطرف شود.

وی با بیان اینکه در بحث حق مالکانه هیچ مشکلی وجود ندارد و ما می توانیم به این موضوع ورود پیدا کنیم،اظهار کرد: این مشکل قابل حل است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین به گفته طارمی مدیر عامل آب و فاضلاب منطقه ۳ استان تهران مشکل اصلی انتقال آب منطقه حصارک مخالفت‌های دانشگاه آزاد برای عبور خط لوله آب شرب این منطقه است که البته این مساله بارها از طریق شورایاری محله به مقامات ذیربط مکاتبه شده و اگر دانشگاه آزاد اجازه بدهد که این پروژه اجرایی شود، ظرف مدت سه ماه انتقال آب ۲٫۵ کیلومتری خط ۴۰۰ میلیمتر این محله انجام می‌شود.

وی اجرای این پروژه را به ‌طور ۱۰۰ درصد مربوط به موافقت دانشگاه آزاد برای عبور خط لوله عنوان و اظهار کرد: سازمان آب و فاضلاب تمامی حق و حقوق این دانشگاه را به‌طور کامل پرداخت می‌کند اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد مخالفت دانشگاه آزاد با اهالی این منطقه بر سر اراضی است که امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

از سال ۱۳۸۱ مخزنی در ارتفاعات مراد‌آباد برای تامین آب شرب و مناطق بالا‌دست حصارک و سیمون‌بولیوار تعبیه شد که در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید که بر اساس همین طرح نیز آب شرب تمامی مناطق به‌جز حصارک تامین شد لذا تا کنون تجمع ها و اعتراض هایی زیادی از سویی اهالی حصارک در مقابل آب و فاضلاب استان تهران شده است که امید می رود وعده های داده شده تحقق یابد و مشکل اهالی حصارک برطرف شود.

 

ایسنا

    نظرات