مهندسی مهم‌تر از مهندسین باشد

مهندسی مهم‌تر از مهندسین باشد

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن با بیان این‌که مهندسی باید بر مهندسین اولویت داشته باشد، بر ضرورت تغییر برخی دیدگاه‌ها در سازمان نظام مهندسی در جهت ارتقای وضعیت ساخت و ساز در کشور تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد عدالت‌خواه اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی باید دو هدف اصلی را پیگیری کند؛ یکی این‌که به مهندسی کشور فکر کند و دیگر این‌که به مهندسین فکر کند اما قطعا مهندسی باید در اولیت باشد؛ چرا که نظام مهندسی یک سازمان ملی است. البته باید به اشتغال و منافع مهندسین هم فکر شود ولی اولویت باید ارتقای بخش ساخت و ساز در کشور باشد.

وی با اشاره به لغو انتخابات هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان در برخی از استان‌ها تصریح کرد: این تعویق زمان انتخابات می‌تواند فرصتی برای واکاوی و رفع برخی مشکلات باشد. هم‌اکنون شاهد هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات هستیم؛ در حالی که مبالغی که بابت حق‌الجلسه پرداخت می‌شود چندان زیاد نیست. لذا وزارت راه و شهرسازی باید انگیزه‌های پنهان این هزینه‌های سرسام‌آور را جویا و از بروز تخلفات احتمالی در آینده جلوگیری کند.

به گفته عدالت‌خواه، بعضی شعارهای انتخاباتی فراتر از اختیارات هیات مدیره و شعارهایی کلی است.

این کارشناس مسکن به برگزاری ۶ دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که به این انتخابات وارد است این‌که هر عضو می‌تواند به کاندیداهایی که تحصیلات غیرمرتبط با رشته‌ی او دارند رای بدهند. مثلا کسی که شهرسازی خوانده می‌تواند به کاندیدایی که معماری خواند رای بدهد یا بالعکس. بنابراین هیات مدیره‌ها از میان بهترین‌ها انتخاب نمی‌شوند که امیدواریم این مساله در قانون اصلاح شود تا هرکس به کاندیدای رشته‌ی خودش رای بدهد.

وی اظهار کرد: به نظر من اولویت باید اصلاح قانون باشد، البته با نظرخواهی از مهندسین. اگر در دوره‌های آینده شاهد اصلاح قانون باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود. متاسفانه قانون به مجلس رفت و فوریت آن تصویب شد و بعد از یک سال با یک جلسه ۱۰ دقیقه‌ای از دستور خارج شد و معلوم نیست دوباره چه زمانی به مجلس برمی‌گردد.

عدالت‌خواه با بیان این‌که هنوز سازمان نظام مهندسی تهران یک ساختمان ندارد، گفت: سازمان نظام مهندسی تهران با وجودی که تعداد اعضای آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و حق عضویت زیادی هم جمع‌آوری می‌کند محلی برای خود خریداری نکرده و هنوز مستاجر است.

 

ایسنا

    نظرات