قانونی که راه سودجویان مسکن را می‌بندد

قانونی که راه سودجویان مسکن را می‌بندد

http://www.bananews.ir/مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: هرگونه پیشفروش واحدهای مسکونی و آپارتمانی تنها با مجوز راه و شهرسازی قانونی است و غیر از این جرم محسوب می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irداریوش حسینی اظهار کرد: باید هرگونه پیش‌فروش مسکن با درج مشخصات فنی ملک و با صدور مجوز قانونی از راه و شهرسازی انجام شود و حتما این امر در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد.

وی افزود: قانون جدید دست سودجویان و فرصت‌طلبان را در فروش یک واحد مسکونی به چندین نفر گرفته و اجازه نمیدهد تا چنین فرصت‌طلبی‌هایی شکل بگیرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در سال ۸۹ این قانون مصوب شده و از سال گذشته به ادارات و نهادهای مختلف ابلاغ شده است، گفت: آنهایی که اقدام به پیشفروش واحدهای مسکونی می‌کنند باید با اخذ مجوز اقدام کرده و هیچ سامانه بنگاه و املاک خرید و فروش زمین و مسکن حق ندارند در این مورد بدون در نظر گرفتن قوانین جدید به عقد قرارداد اقدام کرده و یا تبلیغاتی را به راه اندازند.

حسینی ابراز داشت: این امر زمینهای را فراهم می‌کند تا امر فروش واحدهای ساختمانی و آپارتمانی به شکل صحیح و درست اتفاق بیفتد و جلوی هرگونه سودجویی و فرصتطلبی گرفته شود.

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز با بیان اینکه دوران تخلف مرتبط با فروش یک واحد مسکونی به چندین نفر به سر آمده و دیگر چنین حادثهای اتفاق نمیافتد، بیان کرد: براساس قانون جدید هیچ کس حق معامله واحد مسکونی و ملکی را بدون داشتن سند رسمی ندارد و هرگونه پیشفروش آپارتمانها و واحدهای مسکونی باید براساس اسناد مالکیت و احراز هویت واحد مسکونی انجام شود.

وی گفت: هیچ صاحب بنگاهی حق ندارد بدون رؤیت مدارک و مستندات اقدام به فروش و یا نقل و انتقال کند چراکه به هیچ وجه این امر منطقی و قابل قبول به نظر نمیرسد.

 

ایسنا

    نظرات