افزایش قیمتی در مسکن مهر نداریم/ جزئیات ارزش‌افزوده مسکن مهر پردیس و پرند / تاکید دولت قبل بر پرداخت‌های علی‌الحساب مسکن مهر

افزایش قیمتی در مسکن مهر نداریم/ جزئیات ارزش‌افزوده مسکن مهر پردیس و پرند / تاکید دولت قبل بر پرداخت‌های علی‌الحساب مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در پروژه های مسکن مهر صورت نگرفته است، گفت: در دولت قبل بر این موضوع تاکید شده که پرداخت ها علی الحساب است و قیمت نهایی پس از پایان کار مشخص می شود و هیچ قراردادی در دوره این دولت بسته نشده و قراردادها همه در دوره دولت قبل بسته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محسن نریمان با بیان اینکه پروژه های مسکن مهر هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته است، گفت: با متقاضیان مسکن مهر رقم ثابتی قرداد بسته نشده است،آنها قرارداد علی الحساب بسته اند و زمانی که هزینه مسکن را پرداخت نکنند خود به خود به سال های بعد احاله می شود که با افزایش تورم هر سال میزان پرداختی نیز افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر اینکه در پروژه های مسکن مهر دولت یک ریال پول از متقاضیان دریافت نمی کند، افزود: پول به حساب شخصی خود متقاضیان واریز شده و ساخت وساز توسط شرکت شهرهای جدید صورت می گیرد و به آنها تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده مسکن مهر در دولت قبل باز شد، ادامه داد: در دولت قبل بر این موضوع تاکید شده که پرداخت ها علی الحساب است و قیمت نهایی پس از پایان کار مشخص می شود و هیچ قراردادی در دوره این دولت بسته نشده و قراردادها همه در دوره دولت قبل بسته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مسکن مهر پردیس و پرند ۵۰ درصد ارزش افزوده وجود دارد، تصریح کرد:هم اکنون پروژه هایی داریم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند،اما تنها ۵۰ درصد از مبلغ آن توسط متقاضیان پرداخت شده است.

نریمان با بیان اینکه بیشتر پروژه های مسکن مهر در سال جدید تکمیل می شود، افزود: اتمام منوط بر این است که مردم بدهی های خود را پرداخت کنند،چرا که مسکن مهر اعتبار دولتی ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ،تجمعات مردم در مسکن مهر را سیاسی دانست و ادامه داد: مسکن اجتماعی برنامه جدید دولت یازدهم است که پس از پایان یافتن پروژه مسکن مهر جایگزین آن می شود.

وی با بیان اینکه باید از طریق ارائه تسهیلات قدرت و توان خرید مردم را افزایش داد، تصریح کرد: کمک های لازم و ارائه تسهیلات باید به دهک‌های پایین جامعه و قشر متوسط رو به پایین پرداخت شود تا قدرت خرید مسکن پیدا کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کلاهبرداری های صورت گرفته در مسکن‌های مهر اظهارداشت: طی اطلاعیه ای به تمام متقاضیان مسکن مهر اعلام شد که هیچ خرید و فروشی از طریق بنگاه ها قانونی نیست و از طریق رسمی که دفاتر شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی که رسمی و قانونی است، اقدام کنند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات