درخواست از ایران برای شهرسازی در افغانستان/ همسایه شرقی ایران سالانه به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد

درخواست از ایران برای شهرسازی در افغانستان/ همسایه شرقی ایران سالانه به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد

http://www.bananews.ir/وزیر امور شهرسازی افغانستان به منظور سرمایه‌گذاری در کشور افغانستان از تمایل این کشور برای استفاده از دانش ساخت و ساز ایران در زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ مسکونی و شهرسازی خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سیدسعادت منصور نادری در جریان بازدید از فازهای ۵ و ۹ و همچنین تونل شهر جدید پردیس، ایران را همسایه‌ای قدرتمند در منطقه خواند و گفت: بدون شک رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران به نفع افغانستان است و ما از ایران دعوت می‌کنیم تا در کشور افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر امور شهرسازی افغانستان اظهار کرد: قصد داریم سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در کشورمان احداث کنیم که البته نیاز کشور ما تا ۱۰۰ هزار واحد است.

نادری در ادامه افزود: تجربه ایران در زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ مسکونی و قالب‌های تونلی برای ما بسیار ارزشمند است و ما با دعوت از ایران برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها، شرایط ساده و مطمئنی را برای سرمایه‌گذاری امن ایجاد خواهیم کرد.

بازدید وزیر امور شهرسازی افغانستان با حضور طاهرخانی معین ویژه پردیس، رجب صلاحی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، فرماندار پردیس، سفیر افغانستان و هیئت همراه افغان‌ها صورت گرفت که شرکت عمران شهر جدید پردیس به ارائه گزارشی درخصوص فعالیت‌های خود پرداخت.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات