صادرات سنگ آهن از چابهار برای نخستین‌بار

صادرات سنگ آهن از چابهار برای نخستین‌بار

http://www.bananews.ir/مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان از برنامه‌ریزی برای صادرات سنگ آهن از بندر چابهار برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سیاوش رضوانی با بیان این خبر تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از چند هفته قبل عملیات دپوی سنگ آهن در بندر چابهار آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم با رسیدن این انباشت به سطحی قابل قبول در آینده‌ای نزدیک صادرات سنگ آهن از بندر چابهار برای نخستین‌بار آغاز شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم در طول ماه بتوان رقم صادرات سنگ آهن را به حدود ۳۰ هزار تن رساند و در کنار کشور‌های همسایه به کشورهایی مانند چین نیز صادراتی ثابت پیدا کرد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان با بیان این‌که تا پیش از این اصلی‌ترین ماده صادراتی در بندر چابهار کرینکت بود اظهار کرد: این ماده که یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه سیمان شناخته می‌شود در سال حدود ۱۱۰ هزار تن صادرات داشت که اصلی‌ترین منبع صادراتی چابهار به حساب می‌آمد، اما در تلاشیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کالاهای اصلی دیگری را نیز به این عرصه وارد کنیم.

رضوانی با اشاره به محبوبیت بالای چابهار برای جذب سرمایه‌گذاران غیردولتی افزود: تا آخر سال تلاش داریم با اضافه کردن سه شرکت سرمایه‌گذار دیگر به بندر چابهار تعداد این شرکت‌ها را به هفت برسانیم، در حال حاضر با وجود این‌که عمر سرمایه‌گذاری در چابهار کوتاه است، ما رقمی در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در طول دو سالی که بندر چابهار اعلام کرده آماده جذب سرمایه‌گذاری‌ خواهد بود، تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای ورود به این بندر اعلام آمادگی کردند که ما امیدواریم بتوان از این اقبال بالا میزان قابل توجهی سرمایه‌گذاری را جذب کنیم و مقدمات توسعه این بندر را فراهم کنیم.

 

ایسنا

    نظرات