برنامه پرواز ایرلاینهای اروپایی به ایران بدون تغییر ماند

برنامه پرواز ایرلاینهای اروپایی به ایران بدون تغییر ماند

http://www.bananews.ir/ایرلاینهای اروپایی درباره خطر موشکهای روسی که از آسمان ایران و عراق عبور می‌کنند هشدار گرفتند با این همه در برنامه پروازشان تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir سازمان هواپیمایی اروپا به همه شرکتهای هواپیمایی مستقر در این منطقه درباره خطر موشکهایی که از کشتیهای جنگی روسیه در دریای خزر در روزهای ششم و هفتم اکتبر پرتاب شدند، هشدار داد.

با این همه این سازمان درباره اینکه خلبانان باید در مسیرشان بازبینی کنند، توصیه‌ای نداد و اعلام کرد موشکهای پرتاب شده در سطح پایین‌تری از فضای هوایی که هواپیماهای مسافری معمولا پرواز می‌کنند، پرتاب شده‌اند.

ایرفرانس سریعا با معرفی مقررات موقتی برای پروازهایی که به سمت ایران و دریای خزر حرکت می‌کنند، واکنش نشان داد با این همه جزییاتی درباره تدابیر جدیدش منتشر نکرد. این ایرلاین در حال حاضر از پرواز بر فراز سوریه، عراق، یمن، شرق اوکراین و لیبی اجتناب می‌کند.

بریتیش ایرویز هم اعلام کرد برنامه پروازهایش را بر مبنای توصیه دولت انگلیس، سازمانهای امنیتی و سازمانهای هواپیمایی تنظیم می‌کند.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفت: ما هرگز در فضای هوایی که از امنیت آن مطمئن نیستیم، پرواز نخواهیم کرد.

این هشدار سطح بالا بدون شک موجب نگرانی خاطر مسافران درباره خطر برخورد موشک به هواپیماهای مسافری خواهد شد. چنین سناریویی در ژوییه سال ۲۰۱۴ با اصابت یک موشک به پرواز ام اچ ۱۷ مالزی ایرلاینز بر فراز اوکراین اتفاق افتاد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند پرواز مالزی ایرلاینز بر اثر اصابت موشک ساقط شده و گزارش نهایی بازرسان هلندی این موضوع را تایید کرده است. در این فاجعه همه ۲۹۸ سرنشین این هواپیما کشته شدند.

بر اساس گزارش سی ان ان، سازمان هواپیمایی اروپایی به طور مرتب درباره موضوعات مختلف بولتنهای ایمنی منتشر می‌کند.

این هشدارها مستقیما به شرکتهای هواپیمایی آمریکایی و غیراروپایی ارسال می‌شوند اما از طریق سازمانهایی مانند سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا مجددا منتشر می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات