ضرورت تخصصی شدن ساخت مسکن

ضرورت تخصصی شدن ساخت مسکن

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصادی گفت:ساخت مسکن استاندارد در کشور از کنترل خارج شده و سازندگان غیرحرفه‌ای در بخش مسکن نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علیرضا ابلغی کارشناس مسکن با اشاره به طرح اعطای وام ۱۰۰ میلیونی به انبوه‌سازان گفت: اگر در اجرای این طرح بتوان بحران افزایش تقاضای ناشی از بالا بردن قدرت خرید متقاضیان را کنترل کرد این امر راه‌گشای رکود مسکن می شود.

وی با اشاره به هدف طرح اعطای وام به انبوه‌سازان عنوان داشت: این طرح در راستای خروج از رکود بخش مسکن و تقویت بخش انبوه‌سازی و تولیدکنندگان مسکن اجرا می‌شود.

این کارشناس مسکن با انتقاد از اینکه در کشورهای در حال توسعه ساخت و ساز در دستان سازندگان خرد است، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته ساخت مسکن به سازندگان متخصص واگذار می‌شود.

ابلغی تخصصی شدن ساخت مسکن را امری ضروری دانست و تصریح کرد: ساخت مسکن استاندارد در کشور از کنترل خارج شده و سازندگان غیرحرفه‌ای در بخش مسکن نقش‌آفرینی می‎کنند.

وی در خصوص رونق‌بخشی مسکن عنوان کرد: رونق بخش مسکن به میزان تقاضا بستگی دارد که در حال حاضر سازندگان مسکن به ساخت و ساز ساختمان‌های لوکس روی آورده‌اند.

این کارشناس اقتصادی رکود در بخش مسکن را متخصص به گروه‌های هدف یعنی طبقه متوسط دانست و گفت: باید عرضه و تقاضا در این بخش متناسب باشد و همچنین قیمت مسکن نیز با درآمد جامعه هم‌خوانی داشته باشد.

ابلغی با انتقاد از ورود دولت در بخش مسکن گفت: دولت باید به بحث برنامه‌ریزی، کنترل بازار و ارائه تسهیلات مناسب برای متقاضیان مسکن ورود پیدا کند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات