غافلگیری برخی مدعیان از نتایج انتخابات نظام مهندسی

غافلگیری برخی مدعیان از نتایج انتخابات نظام مهندسی

http://www.bananews.ir/نتایج انتخابات سازمان نظام مهندسی نشان داد پیش‌بینی برخی افراد که تا قبل از شمارش آرا مدعی داشتن رای بالایی بودند، غیرواقعی بوده که البته از قبل هم حدس زده می‌شد این‌گونه باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد عدالت‌خواه ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با نگاهی به نتایج آرای اعلام شده مشخص می‌شود افرادی که در قالب تشکل‌ها یا ائتلاف‌های مختلف حضور داشتند موفقیت چندانی به دست نیاوردند؛ چرا که به نظر می‌رسد این ائتلاف‌ها از مبانی اصولی و درستی برخوردار نبودند. حتی در سوالی که از وزیر راه و شهرسازی پرسیده شد که به کدام ائتلاف رای می‌دهد، وی پاسخ داد شخصا افراد صادق و واجد شرایط را انتخاب می‌کنم و به لیست رای نمی‌دهم.

وی به برگزاری انتخابات در سه استان که به دلیل مشکل الکترونیکی به تعویق افتاده بود در روز پنج‌شنبه ۲۳ مهرماه اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام مهندسی دو هفته قبل در ۲۸ استان برگزار شد و انتخابات سه استان به دلیل مشکل الکترونیکی به هفته قبل موکول شد که اواخر هفته انجام و نتایج آن اعلام شد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که با تمام نواقص قانون نظام مهندسی و قانون انتخابات، به هر صورت انتخابات سازمان نظام مهندسی انجام شد، تصریح کرد: حالا لازم است که هیات مدیره جدید برای اصلاح قانون فعلی که مشکلات متعددی دارد قدم‌های جدی بردارد و آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

عدالت‌خواه اولین اقدام را تشکیل شورای مرکزی و انتخاب سه نماینده برای معرفی به وزیر راه و شهرسازی و نهایتا معرفی یکی از آن افراد به رییس‌جمهور به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: در دوره قبل مهندس ترکان رییس سازمان نظام مهندسی بود و احتمال دارد در این دوره افرادی که بیشترین رای را داشتند در صورت هم‌نظر شدن استان‌ها بر روی افراد معرفی شوند. در بین منتخبینی که آرای زیادی کسب کردند افرادی دیده می‌شوند که مسوولیت‌های مختلف دولتی داشتند.

وی به میزان پایین مشارکت اشاره و خاطرنشان کرد: در تهران کسانی که بیشترین رای را آوردند کمتر از ۲ هزار رای داشتند در حالی که حدود ۱۰۰ هزار نفر در تهران و در کل کشور بیش از ۳۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند و به اعتقاد من اگر هرکس به کاندیدای رشته خودش رای می‌داد احتمال مشارکت بیشتر بود.

به گفته این کارشناس مسکن، امیدواریم علاوه بر اعلام نتایج، جزییات بیشتری از انتخابات نظام مهندسی توسط هیات نظارت و هیات اجرایی اعلام شود تا بتوان تحلیل دقیق‌تری از انتخابات ارایه داد و از آن برای انتخابات بعدی و پیشبرد کارها استفاده کرد.

 

ایسنا

    نظرات