سیلاب به ۳۵ روستای گیلان خسارت وارد کرد ‌

سیلاب به ۳۵ روستای گیلان خسارت وارد کرد ‌

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: بارش شدید باران و وقوع سیلاب در برخی شهرستان‌ها‌ به تاسیسات آبرسانی ۳۵ روستای استان خسارت وارد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمدعلی فرّامینی از خسارت به ۳۵ روستای گیلان بر اثر وقوع سیلاب خبر داد و گفت: در جریان سیلاب دو روز گذشته، ۱۲ هزار متر از خطوط آبرسانی و یک باب مخزن زمینی تخریب شد.

وی تصریح کرد: بر اثر این حادثه ۶ دستگاه پمپ آب و تعدادی تابلو برق دچار سوختگی شد.

فرّامینی با بیان اینکه ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۵ عدد روگذر فلزی نیز در سیل اخیر دچار آسیب دیدگی شده است، خاطر‌نشان کرد:بیش از ۲۲ میلیارد ریال به تاسیسات آب شرب روستایی در گیلان خسارت وارد آمده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در خصوص مشکل ضعف و نوسان آب شرب بیش از ۲ هزار و ۷۶۰ خانوار در ۴۹ روستای بخش اطاقور لنگرود توضیح داد: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی شهید املاکی، این مشکل رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در راستای این پروژه عملیات لوله گذاری خط انتقال به طول ۲۰ کیلومتر، بهسازی چشمه ‌واپه و احداث مخازن ۲۰ و ۳۰ مترمکعبی انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، درحال حاضر کار ۶ کیلومتر لوله گذاری و احداث یک باب مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی در دست اجراست.

 

ایسنا

    نظرات