ساخت و سازهای غیرمجاز، جان مردم آستارا را تهدید می‌کند

ساخت و سازهای غیرمجاز، جان مردم آستارا را تهدید می‌کند

http://www.bananews.ir/‌رئیس راه و شهرسازی آستارا گفت: با هدف ارتقاء ایمنی، ساخت وسازهای غیرمجاز حریم راه آستارا-تالش تخریب و آثار آن جمع آوری شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، یکی از قطب‌های اقتصادی ساحل غربی دریای خزر در شمال ایران، آستارا است. این شهر، مرکز شهرستانی به همین نام در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و در مرز ایران با جمهوری آذربایجان بوده و از نظر جغرافیایی در مرکز منطقه تالش قرار گرفته‌است.

این شهر از لحاظ اقامت مسافر در سطح استان گیلان دارای رتبه نخست بوده و بین ۲۰ تا ۳۰شهر گردش‌پذیر ایران به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ بندر آستارا نخستین بندر خصوصی کشور و پنجمین بندر فعال ترانزیتی شمال کشور است.

ساخت و سازها در حریم راه‌ها یکی از چالش‌های مهم جاده‌ای آستارا محسوب می‌شوند و حضور آنها موجب کاهش دید رانندگان و در نهایت افزایش تصادفات و مرگ میر مردم و مسافرین خواهد بود.

انور بی‌نیاز گفت: اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های استان نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه‌ها گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، ایمنی مسیر را به خطر می‌اندازد و حفظ و نگهداری حریم راه‌ها از اولویت‌های اساسی در ارتقای ایمنی راه‌ها محسوب می‌شود.

بی‌نیاز با بیان اینکه افرادی در دو نقطه از محور آستارا به تالش، در محدوده روستای کشلی و در گردنه حیران، بدون رعایت حریم قانونی، اقدام به احداث بنا و دکه کرده بودند، اضافه کرد: پس از طی مراحل قانونی و اخذ حکم قضایی، ساخت ساز تخریب و آثار ناشی از آن جمع‌آوری شد.

رئیس راه و شهرسازی آستارا حفظ و حراست از حریم قانونی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی را یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف این اداره عنوان کرد و افزود: در این راستا عوامل راهداری این اداره همواره نسبت به نظارت و بازدید از محورهای ارتباطی اقدام و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی راه از طریق مراجع ذی‌ربط با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات