واکنش رحمانیان به وضعیت سالن اصلی تئاتر شهر

واکنش رحمانیان به وضعیت سالن اصلی تئاتر شهر

http://www.bananews.ir/محمد رحمانیان گفت: اگر متخصص‌ها تضمین بدهند که شرایط سالن اصلی تئاترشهر برای کار ایمن است، می‌توان در آن نمایش اجرا کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  این کارگردان و نویسنده  درباره ی لزوم تعمیر تالار اصلی تئاترشهر و به صحنه رفتن نمایشها پس از افتادن پیشانی سن این سالن بیان کرد: تالار اصلی تئاترشهر از بدترین سالن‌های نمایش در ایران است که از نظر صدا، آکوستیک و دید تماشاگر شرایط بدی دارد، اما با این حل یکی از سالن‌های مهم این مملکت است.

او با اشاره به تاریخچه سالن اصلی تئاتر شهر، افزود: در سالن اصلی تئاترشهر با وجود مشکلاتی که دارد، افراد بزرگی از حمید سمندریان گرفته تا علی رفیعی و داریوش مهرجویی و... نمایش اجرا کرده اند و به همین دلیل بازسازی و حفظ این سالن اهمیت زیادی دارد، چون تالار اصلی تئاترشهر مثل تخم چشم تئاتر ایران است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

رحمانیان با تاکید براینکه باید برای بازسازی سالن اصلی تئارشهر اقدام کرد، گغت: اگر این کار منجر به حل مشکل آکوستیک سالن شود، اتفاق خوبی رخ خواهد داد.

وی که اخیرا فیلم نامه «روز واقعه» بهرام بیضایی را در همین سالن به صورت نمایشامه‌خوانی اجرا کرد، درباره وضعیت امنی این سالن بیان کرد: نه تنها سالن اصلی بلکه سالن‌های دیگر از جمله چهارسو هم چندان شراط امنی ندارند و اگر خدای ناکرده اتفاقی مثل آتش سوزی رخ دهد، معلوم نیست که راه‌های خروج کافی است یا خیر؟! و البته با وجود اینکه گفته می‌شود در بازسازی این سالن‌ها راه های خروج شرایط بهتری دارند، نمی‌دانم راهروهای تنگ چقدر در موضوع خروج کمک می‌کنند، چرا که به ویژه سالن چهارسو در موقعیت فعلی خود گیر کرده و باقی سالن‌ها اوضاع نسبتا بهتری دارند.

رحمانیان درباره اینکه آیا شرایط فعلی سالن اصلی برای اجرا می تواند مهیا باشد؟ گفت: اگر امنیت سالن را عده‌ای متخصص و مشاور تضمین کنند، اشکالی نیست که در آن نمایش اجرا شود، چون وقتی قرار است سالن برای جشنواره تئاتر فجر که خارجی‌ها نیز در آن حضور دارند،استفاده شود باید شرایط ایمن باشد.

 

ایسنا

    نظرات