افت نرخ اوراق تسهیلات مسکن به بازه ۶۵۳ تا ۶۹۵ هزار ریال

افت نرخ اوراق تسهیلات مسکن به بازه ۶۵۳ تا ۶۹۵ هزار ریال

http://www.bananews.ir/در جریان معاملات روز جاری در فرابورس ایران، ۷۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۶۷ میلیارد ریال معامله شد ضمن آنکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز افت کرد و هر برگه آن در محدوده ۶۵۳ تا ۶۹۵ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، معاملات ۴ آبان ماه ۱۳۹۴ بازار فرابورس با خرید و فروش ۷۵ میلیون و ۸۳۰ هزار ورقه بهادار در ۱۲ هزار و ۵۰۵ نوبت به ارزش ۷۶۷ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال به اتمام رسید.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با داد وستد ۲۶ میلیون و ۸۷۰ هزار سهم به ارزش ۳۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در روز جاری به نام خود ثبت کرد.

این گزارش حاکیست، سهام شمال شرق شاهرود و پس از آن زغال سنگ پروده طبس و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت های صنعتی مینو، تدبیرگران فارس و خوزستان و توسعه و عمران کرمان با بیشترین افت قیمت روبرو شد.

شاخص فرابورس(آیفکس) هم با تغییر نه چندان محسوس نسبت به روز قبل در رقم ۷۰۰ واحد باقی ماند.
طبق این گزارش، پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس شامل نماد شرکت های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، ذوب آهن اصفهان ، بانک دی، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و قند شیروان بود.

علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه گذاری گنجینه آینده روشن با خرید و فروش ۳۱۲ هزار و ۷۷۰ سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به معامله ۴۰۰ هزار ورقه اجاره سه ماهه رایتل بود.

 

ایرنا

    نظرات