دریافت وام با مشارکت سایر اعضای خانواده فراهم شد

دریافت وام با مشارکت سایر اعضای خانواده فراهم شد

http://www.bananews.ir/امکان تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (اوراق تسهیلات مسکن) توسط بانک مسکن فراهم شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir بانک مسکن اعلام کرد دو مدل تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم با سایر حساب‌ها توسط این بانک فراهم شده است.

مدل نخست تجمیع

بر اساس این گزارش، در مدل نخست، امکان تجمیع امتیاز «صندوق پس‌انداز مسکن یکم» با «اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن» تا سقف ۶۰ میلیون تومان با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.

به این معنا که اگر هر فردی که در بانک مسکن حساب پس‌انداز داشته باشد می‌تواند پس از طی دوره یک ساله و بر اساس ضوابط و شرایط حساب پس‌انداز مسکن یکم، وام مربوط به این حساب پس‌انداز را درخواست کند که در آن صورت بانک مسکن بر اساس میزان گردش مالی‌اش در همان حساب پس‌اندازی که دارد، به او تسهیلات خرید یا ساخت مسکن می‌دهد (مثلا ۲۰ میلیون تومان) سپس متقاضی دریافت تسهیلات مسکن با توجه به سقف تسهیلات مسکن با اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (۶۰ میلیون تومان) با خرید اوراق تسهیلات، این مابه‌التفاوت (مثلا ۴۰ میلیون تومان در همان مثال گفته شده) را جبران کند.

بانک مسکن اعلام کرده است: در صورتی که متقاضی، چندین فقره حساب پس‌انداز مسکن در این بانک داشته باشد، تنها می‌تواند تسهیلات مرتبط با یکی از آن حساب‌ها را با تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن یکم تجمیع کند.

مدل تجمیع دوم

بر اساس اعلام بانک مسکن در مدل دوم، تجمیعِ تسهیلات «صندوق پس‌انداز مسکن یکم» با «صندوق پس‌انداز مسکن جوانان» صورت می‌گیرد که شرایط آن به این شرح است:

۱. حداقل یک سال از تاریخ افتتاح حساب مسکن جوانان از سوی متقاضی تا زمان درخواست تجمیع دو صندوق سپری شده باشد.

۲. حداقل متوسط موجودی حساب متقاضی در حساب مسکن جوانان، مطابق شرایط گردش حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم باشد.

۳. متقاضیِ تجمیعِ تسهیلات حساب‌های «مسکن جوانان» و «مسکن یکم»، باید علاوه بر حساب پس‌انداز مسکن جوانان، حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز داشته و حداقل یک دوره ۶ ماهه از زمان افتتاح آن سپری شده باشد.

امکان دریافت وام با مشارکت سایر اعضای خانواده

از دیگر شرایط جدید دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی بانک مسکن بر اساس تغییرات جدید این بانک، این است که دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌توانند صرفا با بستگان نزدیک خود با مشارکت دیگر اعضای خانواده‌اش شامل پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدربزرگ و مادربزرگ افتتاح حساب، اخذ تسهیلات یا درخواست انتقال حساب فی‌مابین خود را بکند.

 

ایسنا

    نظرات