ادامه خواب زمستانی بازار مسکن با وجود ابلاغ بسته حمایتی دولت

ادامه خواب زمستانی بازار مسکن با وجود ابلاغ بسته حمایتی دولت

http://www.bananews.ir/کارشناس مسکن و شهرسازی گفت: بازار مسکن حتی با وجود افزایش وام هنوز در خواب زمستانی است و تنها شاهد معاملات در بخش اجاره و رهن هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir کیانمهر کارشناس مسکن و شهرسازی در خصوص تأثیر بسته حمایتی دولت بر روند بازار سرمایه بیان کرد: جزئیات این بسته بیشتر بر روی بازار پول و ابزارهای این بازار و نحوی تحریک آن برای افزایش بازار پولی صدق می‌کند.

وی در ادامه گفت: بیشتر تمرکز این بسته بر روی صنعت خودرو بوده و توجه بسیار کمی بر بازار مسکن دارد.

کارشناس بازار مسکن با اشاره به بسته حماتی چندماه قبل دولت برای مهار بازار مسکن تصریح کرد: در بسته خروج از رکود بازار مسکن شاهد افزایش وام در شهرهای بزرگ به ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک به ۶۰ میلیون تومان بوده‌ایم که حتی با افزایش نقدینگی دراین بازار شاهد ادامه رکود در بازار مسکن هستیم.

وی درتوضیح عدم تاثیرافزایش وام در کاهش رکود بازار مسکن گفت: بازار مسکن حتی با وجود افزایش وام هنوز در خواب زمستانی است و تنها شاهد معاملات در بخش اجاره و رهن هستیم و زمانی می‌توان انتظار تحریک بازار را داشت که این وام به طور فوریتی در اختیار کسانی قرار گیرد که نیاز فوری به مسکن دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر روند رکود در بازار مسکن همچنان ادامه داشته باشد افزایش تورم دور از انتظار نبوده و دراین شرایط شاهد کاهش تقاضای مسکن خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: تا زمانی که رکود در بازار مسکن مهار نشود شاهد افزایش قیمت و در نتیجه کاهش قدرت خرید متقاضیان خواهیم بود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات