‌ضرورت راه‌اندازی ستاد خود‌اتکایی صنعت ریلی کشور

‌ضرورت راه‌اندازی ستاد خود‌اتکایی صنعت ریلی کشور

http://www.bananews.ir/معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از ضرورت راه‌اندازی ستادی در راستای خود‌اتکایی صنعت ریلی کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، غلامرضا شافعی ‌پنجم آبان ماه در آیین رونمایی از ۴۶ قطعه بومی‌سازی شده و مهندسی معکوس تجهیزات خط یک قطارشهری مشهد با بیان اینکه در نظر داریم تا ستادی در راستای خود‌اتکایی صنعت ریلی راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: اخیرا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این زمینه مواردی را تهیه کرده‌ایم و در نظر داریم برای وزارت صنایع ارسال کنیم تا در این راستا از مجموع شهرداری‌ها، وزارت کشور، وزارت صنایع و تمام دستگاه‌های مرتبط و فعالان در حوزه مترو دعوت به عمل آوریم.

وی به برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی قطعات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هشت شهر مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، کرج، اهواز و تبریز دارای قطارشهری هستند، از این‌رو در این حوزه نیاز‌ها بسیار وسیع است، همچنین بومی‌سازی قطعات مترو ضروری بوده و مدتی است که در نظر دارم که بومی‌سازی در جایی از این کشور متمرکز شود.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه در ایران با تحریم‌ها و خصومت‌های کشور‌های نه‌ چندان دوست مواجه بوده‌ایم، گفت: با نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی می‌توانیم در بسیاری از زمینه‌ها به خود متکی شویم، اما این به این معنی نیست که با کشور‌های دیگر ارتباط نداشته باشیم.

شافعی تصریح کرد: متاسفانه عقب‌ماندگی‌ها بسیار زیاد است، اما باید آن‌ها را جبران کنیم و با این حال مشاهده می‌شود که ساخت و ساز‌ها در شهری مانند مشهد بسیار متفاوت‌تر و بهتر شده است و این برجستگی کاملا به چشم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تامین درآمدی شهرداری‌ها از سه حوزه منابع شهرداری، انتشار اوراق مشارکت و منابع عمومی خزانه تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه منابع اعتباری در دولت محدود است و از طرفی بسیاری از منابع طرح‌های عمرانی فدای منابع جاری می‌شود.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: مشهد در توسعه خطوط ریلی بسیار موفق عمل کرده است و طبق بازدیدی که امروز از خطوط مختلف قطارشهری مشهد داشتیم، شاهد پیشرفت خوبی از توسعه خط یک و خط دو بوده‌ایم.

 

ایسنا

    نظرات