پول‌محوری معضل پروژه‌های عمرانی

پول‌محوری معضل پروژه‌های عمرانی

http://www.bananews.ir/سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، پول‌محوری را از معضلات بعضی پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: امیدواریم یک کارگروه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس برای اصلاح قوانین تشکیل شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پنجمین نمایشگاه راه‌ و شهرسازی اظهار کرد: مسکن و راه، زیرساخت‌های توسعه کشور هستند.

وی افزود: سه نکته مهم در زمینه‌ی راه و شهرسازی باید مدنظر قرار گیرد که یکی از آنها بحث شهروندمداری و داشتن پیوست مردمی در پروژه‌های بزرگ است که متاسفانه قبلا چندان به آن پرداخته نمی‌شد. ما باید ببینیم وقتی بحث عمرانی می‌کنیم پسامد آن را چه کسانی استفاده می‌کنند. خدا را شکر هم‌اکنون وزارت راه و شهرسازی در این مسیر حرکت می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پول‌محوری را معضل دیگر طرح‌های عمرانی دانست و گفت: بعضا مدیران می‌خواهند به هر نحوی که شده پول را خرج ساختن یک مجموعه کنند به همین دلیل بعضا پروژه‌های بدون کارایی انجام می‌شود لذا باید بهره‌مند‌محوری و پیامد‌محوری در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

آرامی همچنین بر حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: باید از کسانی که امکان کمک به حوزه عمرانی دارند دست یاری بخواهیم .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم یک کارگروه مشترک با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین تشکیل دهند.

 

ایسنا

    نظرات