پرواز ۳۰ میلیون مسافر جدید در ایران پساتحریم

پرواز ۳۰ میلیون مسافر جدید در ایران پساتحریم

http://www.bananews.ir/انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) پیش بینی کرد در دوران پساتحریم بیش از ۳۰ میلیون مسافر جدید به پروازهای داخلی و خارجی ایران افزوده می‌شوند و صنعت هواپیمایی این کشور رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، یاتا که بزرگترین سازمان نماینده ایرلاین‌های جهان است، پیش بینی کرد اگر تحریمها و محدودیتهای کنونی برداشته شوند، تا سال ۲۰۳۴ حدود ۳۱ و ۶۰۰ هزار مسافر جدید در ایران وجود خواهد داشت.

در حال حاضر ۱۲ میلیون lسافر داخلی و خارجی در بازار هواپیمایی ایران وجود دارد که به معنای افزایش شمار مسافران هوایی به ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۴ است.

بر اساس گزارش پایگاه اماراتی گلف نیوز، تونی تایلر، مدیرعامل یاتا در کنفرانس این سازمان که در دوبی برگزار شد، اظهار کرد: ایران یکی از بازارهای هواپیمایی دارای پتانسیل رشد بالا در خاورمیانه است که با برداشته شدن تحریمها به بازار عظیمی تبدیل خواهد شد.

یاتا قصد دارد برای کمک به بازسازی صنعت هواپیمایی ایران که از سالها تحریم لطمه دیده است، قصد دارد به مقامات ایرانی، شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههای این کشور مشاوره دهد.

این گروه هواپیمایی که نماینده بیش از ۲۵۰ ایرلاین جهان از جمله شرکتهای ایران ایر و ماهان ایر است، قصد دارد برای آژانسهای مسافرتی و ایرلاینهایی که بلیط در ایران می‌فروشند، خدمات ارائه کند اما این انجمن در کانادا مستقر است و تا زمان برداشته شدن تحریمهای کانادایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

مدیرعامل یاتا در این باره اظهار کرد: ما به دلیل تحریمهای کانادایی محدودیت داریم.

کانادا در جمع شرکتهای مذاکره کننده در خصوص برنامه هسته ای ایران حضور نداشت.

بر اساس این گزارش، ایران با برداشته شدن تحریمها قصد دارد ظرف یک دهه آینده ۴۰۰ فروند هواپیمای مسافری جدید خریداری کند و انتظار می‌رود در ساخت ظرفیت فرودگاه جدید سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد.

 

ایسنا

    نظرات