اندر احوالات ساکنان مسکن مهر ملکان...

اندر احوالات ساکنان مسکن مهر ملکان...

http://www.bananews.ir/۴۴۴۴باز هم فصل بارندگی از راه رسید و مشکلات ساکنان مسکن مهر ملکان دوباره آغاز شد. سال‌هاست همه خیابان‌ها و معابر مسکن مهر ملکان همچنان در حسرت آسفالت مانده‌اند، با آغاز بازندگی‌های روزهای گذشته نیز گل و لای دوباره میهمان ۹۳۴ خانوار ساکن در مسکن مهر ملکان شده و اهالی این محل که حدود ۵۰۰۰ نفر را شامل می‌شود، مجبورند یا از خانه‌های خود بیرون نیایند و یا چکمه پوشان به سر کارهای خود بروند و دانش‌آموزان نیز در میان گل و لای مسیر خود را تا مدرسه طی می‌کنند!.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، چندین هزار نفر اهالی ساکن در این مسکن‌ها در فصل تابستان نیز باید با گرد و خاک و بیماری‌های حاصل از آن دست و پنجه نرم کنند.

"علی" یکی از ساکنان مسکن مهر ملکان می‌گوید: بنیاد مسکن ملکان چندین سال پیش از هر واحد مسکونی مبلغ ۱۵ میلیون ریال جهت آماده سازی و آسفالت اخذ کرده ولی خبری از آسفالت در این محل نیست!.

مدیر بنیاد مسکن ملکان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، نبود بودجه را از مشکلات اساسی مسکن مهر دانست و گفت: وزارت مسکن و شهرسازی سال گذشته برای مسکن مهر در کل کشور ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده بود که متاسفانه از این مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برگشت داده شد.

یاسر داداش‌زاده افزود: جهت اجرای جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت مسکن مهر ملکان ۳۴ میلیارد ریال بودجه لازم است این در حالی است که کل اعتبار شهرستان ملکان در سال جاری ۳۴ میلیارد ریال است.

وی از آغاز عملیات جدول‌گذاری در مسکن مهر ملکان خبر داد و گفت: این کار با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته در حال اجرا است.

مدیر بنیاد مسکن ملکان ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای زیرسازی معابر عمومی مسکن مهر همچنان بدهکار مانده‌ایم و جا دارد مسئولان استان و شهرستان جهت رفع مشکلات مسکن مهر ملکان اعتبار لازم را تخصیص دهند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر برنامه‌های بنیاد مسکن ملکان در خصوص رفع مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر ملکان اظهار کرد: در نظر داریم آب‌های سطحی مسکن مهر ملکان را به رودخانه شرازول هدایت کنیم ولی جهت اجرای این امر به ۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز داریم که در صورت تحقق اعتبار انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ نبود امکانات ایاب و ذهاب نیز از دیگر مشکلات موجود در مسکن مهر ملکان به شمار می‌رود و نزدیک به ۱۰۰۰ خانوار ساکن در این محل مجبورند جهت رسیدن به ایستگاه تاکسی یا حداقل سه کیلومتر مسیر را با پای پیاده طی و یا مبالغ هنگفتی به آژانس‌ها پرداخت کنند.

هر چند رانندگان تاکسی مشتاق سرویس دهی در این محل هستند ولی آنها نیز نبود آسفالت را از علل اصلی عدم فعالیت خود ذکر می‌کنند.

مسکن مهر ملکان در هیچ مقطعی مدرسه ندارد و ده‌ها دانش‌آموز ساکن در این محل مجبورند هر روز با استفاده از سرویس‌های شخصی و تاکسی تلفنی‌ها جهت ادامه تحصیل به مدارس شهرک ولی عصر(عج) ملکان بروند، این در حالی است که ساکنان مسکن مهر ملکان افراد آنچنان متمولی نیستند!.

از سایر امکانات از جمله مرکز درمانی یا خانه بهداشت، مخابرات، پارک تفریحی و غیره هم در مسکن مهر ملکان فعلا خبری نیست! به هر حال توضیحات مسئولان مربوطه شهرستان ملکان اگر چه نشان دهنده تلاش آنها بوده ولی قانع کننده نیست و باید در جهت رفع مسائل و مشکلات چندین هزار انسان ساکن در مسکن مهر ملکان تلاش بیشتری انجام شود.

 

ایسنا

    نظرات