از بین رفتن ۸۰۰ منهول آب و فاضلاب در ایلام

از بین رفتن ۸۰۰ منهول آب و فاضلاب در ایلام

http://www.bananews.ir/مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: به‌دنبال وقوع سیل اخیر بیش از ۴۰ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آب و فاضلاب در نقاط مختلف استان وارد شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مهندس «داراب بیرانوندی» ۵ف۴اظهار کرد: به‌دنبال بارش سیل‌آسای روزهای پیشین خسارت‌های جدی به تأسیسات آب و فاضلاب استان در شهرهای مختلف وارد شده که تاکنون ۴۲ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

وی با بیان این‌که ۸۰۰ منهول فاضلاب در سطح شهر ایلام از میان رفته است، افزود: بیشترین خسارت در ایلام برآورد شده به طوری‌که سیل اخیر تصفیه‌خانه شهر ایلام را نیز دچار خسارت جدی شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به وصل شدن آب ۹۰ درصد از شهر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیشتر از فصل تابستان استحصال آب انجام می‌شود که البته به‌علت شکستگی‌هایی در سطح شهر شاهد قطعی آب در برخی از نقاط هستیم که با تلاش نیروهای این شرکت تا پایان امروز مشکلات را برطرف می‌کنیم.

بیرانوندی تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب در شهر ایلام مردم باید همانند همیشه با صرفه‌جویی در مصرف آب کمک کنند که مشکلات موجود حل شود و آب به همه نقاط شهر برسد.

وی با اشاره به این‌که شاهد هستیم که حجم قابل توجهی از آب برای شست‌وشوی خیابان‌ها و معابر توسط مردم مصرف می‌شود، گفت: در این شرایط نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم تا در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند و مشکلات پیش آمده هر چه سریع‌تر برطرف شوند.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان یادآور شد: بیش از ۴۵ کیلومتر از شبکه داخلی شهر ایلام نیازمند بازسازی اساسی است.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام در جلسه‌ی ستاد بحران استان ایلام که دیروز با حضور دکتر «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهور در دانشگاه ایلام برگزار شد عنوان کرد که به‌دنبال بارش‌های اخیر و با شروع سیل ویرانگر دو منبع تأمین آب شرب ایلام به شدت دچار کدورت شده به طوری که nyu سد ایلام از ۳ به ۴۰ هزار رسید و در خصوص چشمه‌های گل‌گل هم که نیمی از آب شرب شهر ایلام را تأمین می‌کند به‌صورت کلی زیر آب رفت و تأسیسات پمپاژ آب این چشمه کاملاً از دست رفته است.

بیرانوندی ادامه داد: پس از بروز سیل، برای آبرسانی با تانکر هم مشکل داشتیم و مجبور شدیم که از استان‌های دیگر تانکر آبرسان به کمک بگیریم.

مدیرعامل آبفای ایلام خاطرنشان کرد: در ۳۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب هم وضعیت بحرانی داریم و در دیگر شهرستان‌ها از جمله ایوان هم با توجه به گل‌آلود شدن چشمه‌های سیاهگل ناچار به جیره‌بندی آب شده‌ایم و در شهرستان ملکشاهی هم تأسیسات پمپاژ آب از دست رفته است و در چوار و آبدانان هم با صدمات جدی مواجه شده‌ایم.

وی با بیان این‌که با تلاش گسترده در صدد هستیم تا مشکل آب را به صورت موقتی برطرف کنیم، تصریح کرد: برطرف ساختن مشکلات به صورت دائمی نیازمند اقدامات زیرساختی است چون هم شبکه آب و هم شبکه فاضلاب خسارات سیل به صورت جدی و بنیادین انجام شده است.

 

ایسنا

    نظرات