اصلاح ساخت‌وسازها و بازسازی کارشناسی مسیل‌ها

اصلاح ساخت‌وسازها و بازسازی کارشناسی مسیل‌ها

http://www.bananews.ir/رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: آخرین ارزیابی‌ها و برآورد خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در استان ایلام تا اواخر هفته آینده تقدیم هیئت دولت می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علیرضا تابش در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده ایلام، اظهار کرد: سیلاب هفته گذشته در مناطق مختلف کشور خسارت‌های سیاری ایجاد کرد که در این میان استان ایلام بیش از سایر مناطق آسیب‌دیده است.

وی افزود: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ردیفی را برای اعطای تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره برای جبران بخشی از خسارت‌های واردشده به آسیب دیدگان این استان در نظر خواهد گرفت که سقف آن توسط هیئت دولت مشخص می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: به هر میزانی که خسارت واردشده، بیش از آن توسط مسئولان برای جبران مشکلات ایجادشده اعتبار در نظر گرفته می‌شود و تلاش خواهیم کرد خسارت‌های واردشده را تا آخرین واحد مسکونی و تجاری جبران کنیم.

تابش یادآور شد: واحدهایی که در مسیل‌ها و مناطق حاشیه‌ای به‌صورت غیرمجاز ساخته‌شده‌اند باید در سریع‌ترین زمان ممکن چاره‌اندیشی و با جابجایی آن‌ها به مکان‌های دیگر انجام شود تا زمینه تکرار این حوادث ناگوار از بین برود.

وی تأکید کرد: مسیل‌ها باید بامطالعه دقیق و کارشناسی موردبازسازی و تعمیر اساسی قرار گیرند و مسیل‌هایی که پوشیده شده‌اند بازگشایی، مرمت و بازسازی شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: شهرداری با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و سایر ارگان باید از ادامه ساخت واحدهای مسکونی و تجاری در مسیل رودخانه به‌شدت جلوگیری کند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

تابش اضافه کرد: امکانات استان برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده جوابگو نیست و تجهیزات سایر استان‌ها را برای سرعت بخشی در اجرای امور بکار خواهیم گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان این بازدید از مناطق آسیب‌دیده در بلوار آزادی، محله «بانبرز» و جانبازان ایلام بازدید و در جریان حجم خسارت‌های واردشده به تأسیسات زیربنایی و منازل مسکونی مردم قرار گرفت.

 

ایسنا

    نظرات