سیستم دفع فاضلاب اهواز جوابگو نیست

سیستم دفع فاضلاب اهواز جوابگو نیست

http://www.bananews.ir/عضو شورای شهر اهواز گفت: سیستم کنونی دفع فاضلاب شهر اهواز مناسب ۳۰ سال پیش است و این سیستم دیگر جوابگوی شهر نیست و نیازمند به‌روزرسانی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، آذر زمان‎پور اظهار کرد: پیش از بارندگی‎ها، هشدارهای لازم را در این خصوص داده بودیم و نشست‎هایی را نیز در قالب جلسات متعدد با آبفا و شهرداری‎های مناطق برگزار کردیم؛ هواشناسی نیز هشدارهای لازم را در مورد بازندگی شدید در خوزستان داده بود.

وی عنوان کرد: با تمام این‎ها باید قبول کرد که سیستم دفع فاضلاب اهواز، چه در بخش آب‌های سطحی و چه فاضلاب خانگی و شهری، فرسوده است و جوابگوی جمعیت کنونی شهر نیست و متناسب با ۳۰ سال پیش است.

این عضو شورای شهر اهواز افزود: این سیستم‎ها نیازمند به روزرسانی هستند که این به روزرسانی اعتباری در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان را می‎طلبد. در این شرایط مسئولان آبفا اظهار بی‌پولی می‎کنند. البته آبفا در مجموعه شورای شهر و شهرداری نیست. با وجود این، در خصوص مهار آب‌های سطحی، جوی‎های کنار خیابان و لایروبی کردن آن جوی‎ها که مربوط به شهرداری می‎شود تذکرات لازم را داده‎ایم که عملیات آن‎ها به موقع صورت گیرد. لایروبی این جوی‎ها باید انجام شود تا سلامت، امنیت و بهداشت مردم به خطر نیفتد.

وی عنوان کرد: این درخواست را از شهرداری داشته‎ایم که در خیابان‎هایی که آب جمع می‎شود، کارگران سازمان پسماند به آن خیابان‎ها اعزام شوند و با وجود اینکه کار واقعا پرمشغله و سختی است، انجام وظیفه کنند.

زمان پور با اشاره به چهره ناهمگون و اشباع خیابان‎ها از آب در هنگام بارندگی تصریح کرد: از معاونت خدمات شهری انتظار بیشتری در زمینه رسیدگی به این مساله می‌رود. البته دوستان می‌گویند تا ساعت ۳ صبح در خیابان‎ها بودند و گشت‌زنی کرده و به مشکلات رسیدگی کردند ولی ما که چیزی ندیدیم!

زمان پور افزود: با توجه به بارش بارانی که داشتیم و همچنین آلوده بودن این باران که بسیاری از شهروندان را راهی بیمارستان کرد، انتظار می‎رفت وزیر بهداشت خستگی راه را به جان می‎خرید و می‎آمد تا از نزدیک در بین این مردم باشد و با آن‎ها همدردی کرده و خود به صورت مستقیم بر سرویس‎دهی بیمارستان‎ها نظارت می‎کرد.

زمان‎پور با اشاره به باران‌های آلوده دو سال پیش افزود: در آن زمان که این اتفاق افتاد، نتایج کارشناسی، علمی و دانشگاهی آن به شهروندان ارائه نشد که چه اقداماتی باید از سوی مردم برای مواجهه با باران‎های آتی، انجام شود.

او خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم وزیر بهداشت که به همه نقاط و شهرهای ایران می‎رود، به اهواز و استان خوزستان می‎آمد و از نزدیک می‎دید که شهروندان ما که باید به خاطر بارش باران خوشحال می‎بودند، نفسشان بند آمده بود و به جای لذت از نعمت خدادادی، محنت کشیدند.

 

ایسنا

    نظرات