در جلسه کارگران با وزیر کار چه گذشت؟

در جلسه کارگران با وزیر کار چه گذشت؟

http://www.bananews.ir/نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور به تشریح جزییات دیدار کارگران با وزیر کار و مباحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، ابوالفضل فتح‌اللهی اظهارکرد: در این جلسه که نمایندگان گروههای کارگری و انجمن‌های صنفی حضور داشتند موارد متعددی بحث شد و کارگران توانستند مشکلات و خواسته‌های خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که بحث شد، جلوگیری از ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی بود که کارگران به شدت نگران این قضیه بودند.

فتح اللهی افزود: درمان و خدمات تامین اجتماعی جزو وظایف دولت است که باید برای کارگران پیش‌بینی کند.با توجه به اینکه کارگران صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی هستند اجازه دست‌اندازی به اموال و منابع صندوق را نمی‌دهند و روز گذشته نیز به نشانه اعتراض در جلسه دیدار با وزیر بهداشت حاضر نشدند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: در حال حاضر صندوق‌های بیمه متفرقه حال و روز خوشی ندارند، مستاصل شده‌اند و آن قدر توانمند نیستند که بتوانند بخش درمان و زیرمجموعه‌های خود را تحت پوشش قرار بدهند، وزارت بهداشت هم نمی تواند به فرض ادغام کمکی بکند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ادامه داد: خدمات تامین اجتماعی تا حدودی رضایت کارگران و زیرمجموعه‌های کارگری را فراهم کرده ولی ما معتقدیم که بیمه رایگان حق همه مردم است و دولت باید در این زمینه وارد شود و دیون خود را به تامین اجتماعی بپردازد.

فتح‌اللهی استفاده کارگران از امکانات ورزشی، احیای شورای عالی کارگر و تبیین شرح وظایف شورای عالی کار را از دیگر موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد و گفت: مقام عالی وزارت نیز گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه‌های کارگری به کارگران ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا وام‌هایی برای پرداخت به کارگران در نظر گرفته شود که ضمن ارزان بودن مشکل ضمانت پرداخت آن نیز برطرف شود، بحث مسکن کارگران هم مطرح شد و اعتقاد وزیر کار این بود که کارگران باید حق خود را از مسکن اجتماعی و کارگری بگیرند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به تشکیل کانون زنان کارگر در این کانون اظهار کرد: هر سال سازمان جهانی کار توصیه‌هایی درباره ترکیب اعضای کارگری و به کارگیری زنان در انجمن‌ها و تشکل‌های کارگری ارائه می کند که تشکیل کانون زنان کارگر موجب خرسندی وزیر کار شد و ایشان فراهم کردن مقدمات حضور و مشارکت اعضای این کانون در بدنه وزارت کار و سازمان جهانی کار را اعلام کردند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان از قرار‌دادهای سفید‌ امضاء به عنوان یکی‌دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه نام برد و درباره حق مسکن کارگران نیز گفت: متاسفانه مصوبه شورای عالی کار به امضای هیات وزیران نرسید و هیات وزیران با تصویب افزایش حق مسکن کارگران موافقت نکرد ولی نمایندگان کارگری مصمم هستند که در دستمزد سال ۱۳۹۵ این موضوع را به گونه دیگری ببینند و معتقدند که این رقم باید به طور جداگانه در دستمزد کارگران و همراه با معوقه‌های آ‌ن پرداخت شود.

 

ایسنا

    نظرات