ایران و آلمان شهرک‌های جدید با کاهش مصرف انرژی می‌سازند/ برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن با حفظ محیط زیست

ایران و آلمان شهرک‌های جدید با کاهش مصرف انرژی می‌سازند/ برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن با حفظ محیط زیست

http://www.bananews.ir/معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور ایران و آلمان گفت: در تلاش هستیم خانه‌هایی بسازیم که در آنها کاهش مصرف انرژی به حداقل برسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان امروز یکشنبه ۱۷ آبان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اظهار خرسندی از همکاری مجدد ایران و آلمان گفت: با این امید به ایران آمده‌ام که ارتباط کهن بین ایران و آلمان را که متاسفانه در چند سال اخیر قطع شده بود زنده کنم. همچنین علت حضور من در ایران و تشکیل این کارگاه ایجاد رابطه بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی در زمینه ساخت مسکن با فناوری‌های نوین و حفظ محیط زیست است.

معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان آلمان افزود: بهسازی مصرف انرژی و مصرف آب در زمینه شهرسازی برخی از اهداف و برنامه‌هایی هستند که امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های مختلف آن‌ها را عملیاتی کنیم و در تلاش هستیم در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای را با حضور دو کشور به سرانجام برسانیم.

آدلر در پایان درباره زمینه‌های مشخص شهرسازی گفت: اگرچه مشکلاتی در ایران و آلمان در زمینه ساخت‌و‌ساز وجود دارد اما ما می‌خواهیم با همکاری یکدیگر خانه‌هایی بسازیم که افراد بتوانند با کاهش مصرف انرژی و به ویژه مصرف بهینه آب در اقلیم‌های متفاوت کشور زندگی کند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات